Buradasın
Savunma pazarlaması nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Savunma pazarlaması, savunma sanayinde ürünlerin, hizmetlerin ve düşüncelerin değişimini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini ifade eder 13.
Bu alanda pazarlama yerine genellikle "iş geliştirme" kavramı kullanılır çünkü müşteriler genellikle devletlerdir ve süreç öncesinde istenilen bilgi derinliğine ulaşmak zordur 13.
Savunma sanayinde kullanılan bazı pazarlama yöntemleri şunlardır:
- Lobi faaliyetleri: Yabancı ülkelerde savunma ürünlerinin satışı için lobi şirketleri ile çalışılır 13.
- Fuar katılımları: Sektörel fuarlarda yeni ürünler ve teknolojiler tanıtılır 2.
- Basılı materyaller: Broşürler, kataloglar ve ürün el kitapları gibi materyaller kullanılır 2.
- Dijital pazarlama: Geniş kitlelere erişim, hedeflenmiş pazarlama ve müşteri iletişimi için dijital kanallar kullanılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: