Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Retail media, perakendecilerin kendi ekosistemlerinde, web sitelerinde, uygulamalarında veya fiziksel mağazalarında sundukları reklam fırsatlarını ifade eder 13.
Çalışma prensibi şu şekilde özetlenebilir:
- Veri Toplama: Perakendeciler, müşterilerin alışveriş davranışları hakkında birinci taraf veri toplar 12.
- Reklam Yerleştirme: Markalar, bu verileri kullanarak reklamlarını, müşterilerin satın alma kararı verdikleri anlarda gösterir 13.
- Hedefleme ve Performans Ölçümü: Reklamlar, müşterilerin arama sorguları, gezinme geçmişi ve satın alma alışkanlıklarına göre hedeflenir ve performansları ölçülür 24.
- Gelir Paylaşımı: Perakendeciler, reklam alanlarından gelir elde eder ve bu gelirin bir kısmını reklamverenlerle paylaşır 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: