Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Niş pazar, küçük bir tüketici grubunun ihtiyaç ve isteklerini daha iyi karşılamak amacıyla geliştirilmiş, dar kapsamlı bir pazarlama alanıdır 12.
Niş pazarın yaptığı işler:
- Eksiklikleri Tespit Etme: Büyük pazarların fark etmediği veya önemsemediği hizmetleri sunarak sektördeki boşlukları doldurur 13.
- Hedef Kitle Odaklılık: Belirli demografik, coğrafi, psikografik ve davranışsal faktörlere odaklanarak hedef kitleyi detaylı analiz eder 3.
- Rekabeti Azaltma: Rekabet az olduğu için pazarda liderlik sağlar ve yeni girişimler için avantaj sunar 3.
- Yüksek Kar Marjı: Üretim ve satış oranı düşük olsa da kar oranı yüksektir 1.
- Müşteri Memnuniyeti: Müşterilerin özel ihtiyaçlarına hitap ederek memnuniyet ve sadakati artırır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: