• Buradasın

    MKİ destek programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MKİ Destek Programı, diğer adıyla Mikro ve Küçük İşletmelere Hızlı Destek Programı, Covid-19 salgınından etkilenen mikro ve küçük işletmelerin (MKİ) faaliyetlerini sürdürmeleri ve istihdam seviyelerini korumaları amacıyla KOSGEB, Dünya Bankası ve Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) iş birliğiyle 2021 yılında başlatılmıştır 123.
    Programın amacı:
    • İmalat ve öncelikli sektörlerdeki MKİ'lerin faaliyetlerini sürdürmelerini sağlamak 24.
    • İşletmelerin geçmiş dönem ortalama istihdam seviyelerini koruyarak yeni personel istihdam etmelerini sağlamak 24.
    Destek kapsamı:
    • İmalat, bilgisayar programlama, bilimsel Ar-Ge sektörleri ve salgının daha fazla etkilediği bazı hizmet ve ticaret sektörlerindeki MKİ'ler 234.
    • 2017 ve sonrasında kurulan yenilikçi genç MKİ'ler 234.
    Destek türü:
    • Faizsiz ve teminatsız geri ödemeli işletme sermayesi desteği 234.
    Destek tutarı:
    • Yeni istihdam edilecek personel başına 100.000 TL 24.
    • İşletme sahibi veya istihdam edilecek personel kadın ise, destek tutarı personel başına 110.000 TL olur 24.
    Destekten yararlanabilecek işletme türleri:
    • Mikro işletmeler en fazla 2 personel, küçük işletmeler en fazla 5 personel için destek alabilir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Destek sağlama nedir?

    Destek sağlama, bir kişiye veya bir şeye yardım etme, katkıda bulunma veya arkasında durma eylemidir. Destek sağlama çeşitli şekillerde olabilir: - Bilgi veya deneyim paylaşımı: Uzmanlık veya deneyimin, birinin bilinçli kararlar almasına veya sorunları çözmesine yardımcı olmak için kullanılması. - Rehberlik veya tavsiye sunma: Birisinin zor bir durumda ilerlemesine veya hedeflerine nasıl ulaşacağı konusunda yön verme. - Fiziksel yardım: El emeği veya fiziksel çaba gerektiren bir görevde birine yardım etme. - İnsanları birbirine bağlama: Bir kişiyi, hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilecek değerli bir bağlantı veya kaynakla tanıştırma. - Kaynak sunma: Bir görevi veya projeyi tamamlamak için gereken araçlara, ekipmanlara veya diğer kaynaklara erişim sağlama.

    Destek yönetim sistemi nedir?

    Destek Yönetim Sistemi (DYS), Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatçılara sunulan çeşitli desteklere başvurmak, bu destekleri yönetmek ve takip etmek amacıyla oluşturulmuş elektronik bir platformdur. DYS'nin temel amaçları ve işlevleri şunlardır: Dijitalleşme. Şeffaflık. Verimlilik. Erişilebilirlik. Veri yönetimi. DYS üzerinden başvurulabilen destek türlerinden bazıları şunlardır: yurt dışı fuar katılım desteği; e-ticaret sitelerine üyelik desteği. DYS'ye kayıt olmak için Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine gidilip “Destek Yönetim Sistemi” veya “DYS” linki tıklanarak yeni kullanıcı kaydı butonuna tıklanması, istenen firma bilgileri ve yetkili kişi bilgilerinin eksiksiz doldurulması, gerekli belgelerin sisteme yüklenmesi, kullanıcı adı ve şifre oluşturulması gerekir. DYS'yi kullanabilecek yararlanıcılar şunlardır: Dahilde İşleme Rejimi (DİR); Hariçte İşleme Rejimi (HİR); Vergi Resim Harç İstisna Belgesi (VRHİB); ihracat destekleri; hizmet sektörü destekleri; Turquality destekleri. DYS'ye, yararlanıcıların ihracat işlemlerinin gerçekleştirdiği üyesi olduğu İhracatçı Birliğine veya ihracatçı birliği üyesi olmayan yararlanıcıların istedikleri İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerden birine başvurarak kayıt olunabilir.