Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mavi Okyanus Stratejisi, W. Chan Kim ve Renée Mauborgne tarafından geliştirilen, rekabetin yoğun olduğu pazarlardan uzaklaşarak yeni ve keşfedilmemiş pazar alanları yaratmayı amaçlayan bir yaklaşımdır 23.
Bu stratejinin temel ilkeleri şunlardır:
- Değer İnovasyonu: Müşteri ihtiyaçlarına benzersiz çözümler sunarak fark yaratmak 3.
- Rekabeti Ortadan Kaldırmak: Pazarı yeniden tanımlayarak rakiplerin olmadığı bir alan oluşturmak 3.
- Müşteri Kitlesini Genişletmek: Geleneksel pazar segmentlerinin dışında yeni müşteri gruplarına ulaşmak 3.
- Maliyetleri Düşürerek Karlılığı Artırmak: Yenilikçi iş modelleri ile maliyetleri optimize etmek 3.
Mavi Okyanus Stratejisi'nin uygulanmasında dört eylem çerçevesi (ERRC - Eliminate, Reduce, Raise, Create) kullanılır ve bu çerçeve, mevcut pazarın kurallarını ve sınırlarını sorgulamayı içerir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: