Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mavi okyanus stratejisi, rekabetin yoğun olduğu mevcut pazarların ötesine geçerek yeni ve keşfedilmemiş pazar alanları yaratmayı amaçlayan bir yaklaşımdır 12. Bu strateji, W. Chan Kim ve Renee Mauborgne tarafından geliştirilmiştir 12.
Mavi okyanus stratejisinin temel ilkeleri:
- Değer inovasyonu 1. Hem müşteriler hem de işletmeler için değer yaratma fikri 1.
- Pazarın yeniden tanımlanması 1. Yeni bir pazar alanı oluşturma 1.
- Maliyet ve değer dengesinin sağlanması 1.
Mavi okyanus stratejisinin temel amacı:
Mavi okyanus stratejisi şu adımlarla uygulanabilir:
- Piyasa sınırlarını yeniden oluşturmak 4.
- Rakamlara değil büyük resme odaklanmak 4.
- Mevcut talebin ötesine ulaşmak 4.
- Stratejik sıralamayı doğru yapmak 4.
- Temel organizasyonel engellerin aşılması 4.
- Mükemmel işleyiş 4.
Mavi okyanus stratejisini başarıyla uygulayan bazı şirketler:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: