Buradasın
Marka kullanım bedeli nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka kullanım bedeli, çeşitli yöntemlerle hesaplanabilir:
- Maliyete Dayalı Yöntem: Markanın oluşturulması için yapılan tüm maliyetlerin (reklam, tanıtım, kampanya vb.) günümüze uyarlanmasıyla hesaplanır 3.
- Pazar Bazlı Yöntem: Benzer markaların piyasa değerlerine bakılarak belirlenir 2. Bu yöntem, komşu evlerin fiyatlarını inceleyerek bir ev için fiyat belirlemeye benzer 2.
- Gelir Yaklaşımlı Yöntem: Markanın gelecekte sağlayacağı net kazançların tahmin edilmesiyle yapılır 23. Bu yöntem, bir mülkün potansiyel kirasını hesaplayarak değerini belirlemeye benzer 2.
- İskonto Edilmiş Nakit Akışı Yöntemi: Şirketin gelecekteki markaya dayalı satışlarının belirlenmesi ve bu satışların uygun bir iskonto oranıyla bugüne indirgenmesiyle hesaplanır 3.
Marka değerlemesi genellikle finansal analistler, denetim firmaları, pazarlama uzmanları ve değerleme uzmanları tarafından yapılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: