Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kartlı defter ifadesi, muhtemelen e-defter uygulamasını kastediyor olabilirsiniz. E-defter, elektronik ortamda muhasebe kayıtlarının tutulması ve saklanması için kullanılan bir sistemdir 13.
E-defter kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Yazılım Temini: Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından onaylanmış bir e-defter yazılımının temin edilmesi gerekir 13.
- Başvuru: E-defter başvuru sayfasına giriş yapılarak ilgili başvuru yapılır ve onay alınır 13.
- Muhasebe Kayıtları: Entegre edilen yazılım üzerinden muhasebe kayıtları elektronik ortamda tutulur 1.
- Berat Yükleme: İlgili ayı takip eden 3. ayın son gününe kadar elektronik defter beratları Gelir İdaresi Başkanlığı sistemine yüklenir 14.
E-defter uygulamasına giriş, elektronik imza veya mali mühür ile yapılır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: