Tekelci rekabetin bazı özellikleri: Birçok satıcı: Piyasada rekabet eden çok sayıda firma bulunur. Farklılaştırılmış ürünler: Firmalar, homojen olmayan, birbirinin yerine geçebileceği düşünülen ürünler üretir. Firmaların fiyat belirleyiciliği: Firmalar, ürünün fiyatı üzerinde bir miktar kontrole sahiptir. Giriş ve çıkış özgürlüğü: Firmalar piyasaya kısıtlama olmaksızın girip çıkabilir. Reklam ve hizmet kalitesi: Firmalar, fiyat dışı rekabetle (reklam, hizmet kalitesi) müşteri çekmeye çalışır. Etkinlik eksikliği: Fiyatlar, tam rekabet piyasasından daha yüksek olabilir ve miktar daha az olabilir. Tüketici seçeneği: Ürün farklılaştırması sayesinde tüketicilere daha fazla seçenek sunulur.