Buradasın
İBKB vergi dairesine nasıl gönderilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İhracat Bedeli Kabul Belgesi (İBKB) vergi dairesine şu şekilde gönderilir:
- Gerekli ek süre işlemlerini tamamladıktan sonra, ihracata aracılık eden bankanın müşteri temsilcisi ile iletişime geçilir ve mesnet bedelleri ile talimat yazısı örneği talep edilir 1.
- Banka tarafından gönderilen talimat yazısında, gümrük beyannamesine bağlanacak olan yurda gelen ihracat bedelinin tutar ve tarih olarak doğru bir şekilde yazılması önemlidir 1.
- Talimat yazısı düzenlendikten sonra, banka şubesine başvuru yapılarak İhracat Bedeli Kabul Belgesi ıslak imzalı olarak alınır 1.
- Alınan belge, vergi dairesinde ilgili birimdeki memurlarla görüşülerek formları inceletilir ve evrak kabulden başvuru numarası alınarak teslim edilir 1.
İBKB düzenleme ve vergi dairesine bildirim süreçleri, her bankanın sistemine ve ilgili mevzuatlara göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: