• Buradasın

    Hangi reklam ürünleri gider olarak gösterilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gider olarak gösterilebilecek reklam ürünleri şunlardır:
    • Dijital reklam kampanyaları 23.
    • Televizyon reklamları 2.
    • Sponsorluk harcamaları 23.
    • Reklam ajansı hizmetleri 5.
    • Promosyon malzemeleri 15.
    Bu harcamaların gider olarak gösterilebilmesi için belgelenmiş olması ve işletmenin faaliyetiyle doğrudan ilgili olması gerekmektedir 34. Ayrıca, vergi mevzuatına uygun şekilde yapılması şarttır 4.
    Kanunen kabul edilmeyen giderler arasında kişisel harcamalar ve şirket faaliyet alanı dışı giderler yer alır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pazarlama giderleri reklam giderlerinden düşülür mü?

    Evet, pazarlama giderleri reklam giderlerinden düşülebilir. Pazarlama ve reklam giderleri, işletmenin tanıtım faaliyetleri için yapılan harcamaları kapsar ve bu harcamalar, iyi planlandığında ve belgeleriyle desteklendiğinde kurum kazancından indirilebilir. Ancak, bir giderin vergiden düşülebilmesi için "işin mahiyetine uygun" olması ve "safi kurum kazancının elde edilmesi ve idame ettirilmesiyle doğrudan ilgili" bulunması gerekir.

    Reklam malzemeleri nelerdir?

    Reklam malzemeleri, bir ürün veya hizmetin tanıtımını yapmak için kullanılan her türlü materyaldir. İşte bazı reklam malzemeleri: Basılı reklam ürünleri: Kartvizit, etiket, el ilanı, broşür, katalog, cepli dosya, magnet, afiş, zarf, antetli kağıt, bayrak, flama, oto kokusu. Dijital reklam malzemeleri: Televizyon reklamları, dijital baskı çözümleri. Açık hava reklam malzemeleri: Cephe resimleri, ışıklı/ışıksız reklam panoları, bez afiş, serigraf baskılı ürünler, yönlendirme panoları, megaboard, megalight, billboard, highrise, dev poster, ürün standları. Diğer malzemeler: Vinil, folyo, alüminyum kompozit, dekota, pleksiglas, polikarbon levha, roll up banner. Reklam malzemeleri, markanın kimliğini ve mesajını etkili bir şekilde iletmek için doğru seçilmelidir.

    Reklam nedir kısaca tanımı?

    Reklam, "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne, hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen ya da başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) 'duyuru'dur. Daha sade bir ifadeyle reklam, bir ürün, hizmet ya da fikir hakkında potansiyel alıcılara veya tüketicilere bilgi aktarma yöntemidir.