Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticarette dönüşüm oranı, sektöre bağlı olarak değişmekle birlikte ortalama %2 ile %5 arasında olmalıdır 12.
2022 yılında yapılan bir araştırmaya göre en yüksek dönüşüm oranlarına sahip altı e-ticaret dikeyinin ortalama dönüşüm oranları şu şekildedir 2:
- Moda ve giyim: %2,7 2;
- Sağlık ve güzellik: %3,3 2;
- Eğlence: %2,5 2;
- Ev eşyaları: %2,1 2;
- Elektronik: %1,9 2;
- Gıda ve içecek: %4,6 2.
Dönüşüm oranını etkileyen cihaz, lokasyon, ürün fiyatı, trafik kaynağı gibi etkenler de bulunmaktadır 3.
Dönüşüm Oranı = Toplam Dönüşüm / Toplam Ziyaretçi
Örneğin, bir ay içerisinde web sitenize 10.000 kişi ziyaret etmiş ve bu kişilerden 500'ü satın alma işlemi yapmışsa, dönüşüm oranınız %5 olur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: