Buradasın
Dönüşüm hunisi nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dönüşüm hunisi (sales funnel), potansiyel müşterilerin markayla ilk temasından satın alma veya belirlenen hedefe ulaşana kadar geçirdiği süreci tanımlar 12. Bu süreç genellikle dört ana aşamadan oluşur:
- Farkındalık (Awareness): Hedef kitle, markadan ilk kez haberdar olur 13. Bu aşamada reklamlar, sosyal medya paylaşımları, blog içerikleri veya arama motorları kullanılır 1.
- İlgi (Interest): Kullanıcılar markaya karşı bir ilgi duymaya başlar, web sitesini ziyaret eder, ürün/hizmet hakkında bilgi alır ve e-posta bültenine abone olur 13.
- Karar (Decision): Kullanıcı, bir çözüm arayışı içindedir ve alternatifleri değerlendirir 1. Ürününüzü veya hizmetinizi inceler, fiyatlandırmayı inceler ve rakiplerle karşılaştırma yapar 1.
- Eylem (Action): Kullanıcı bir eylemde bulunur, bu genellikle bir satın alma işlemi, hizmet talebi ya da form doldurma gibi dönüşüm hedefidir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: