Buradasın
Demografik hedeflemede hangi değişkenler kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Demografik hedeflemede kullanılan değişkenler şunlardır:
- Yaş: Hedef kitlenin yaş aralığını belirlemek için kullanılır 12.
- Cinsiyet: Ürün veya hizmetlerin belirli bir cinsiyete daha fazla hitap edip etmediğini anlamak için önemlidir 12.
- Gelir Seviyesi: Ürün veya hizmetin fiyatlandırmasına göre hedef kitleyi belirlemek için kullanılır 13.
- Eğitim Durumu: İnsanların ilgi alanlarını ve satın alma alışkanlıklarını etkileyebilir 12.
- Meslek ve İlgi Alanları: Çalıştıkları sektör, insanların hangi ürün veya hizmetlere ihtiyaç duyduğunu belirler 12.
Ayrıca, din, ırk ve milliyet gibi değişkenler de demografik segmentasyonda dikkate alınabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: