Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Cannibalization etkisi, bir şirketin kendi eski ürünlerinden birinin yerini alan yeni bir ürün piyasaya sürmesinden kaynaklanan satış kaybıdır 24.
Cannibalization etkisinin bazı türleri:
- Pazar cannibalizationı 5. İki ürün aynı müşteri kitlesine hitap ediyorsa, markanın pazar payındaki yeri olumsuz etkilenir 5.
- Ürün cannibalizationı 5. E-ticarette, bir markanın yeni ürettiği ürününün mevcut yani eski ürününe rakip olması durumudur 5.
Cannibalization etkisinin bazı nedenleri:
- Yanlış fiyatlandırma 5. Uygun olmayan fiyat belirleme, pahalı olan ürünün uygun olanın satışlarını çekmesine neden olabilir 5.
- Yeni müşteri kitlelerine ulaşamama 5. İki ürünün de aynı müşteri kitlesini paylaşması durumunda satışlar bölünebilir 5.
- Birbiriyle karşılaştırılabilir ürünler üretme 5. Yeni ürün, öncekinden farklı bir özellik sunmuyorsa aynı müşterileri çeker ve cannibalization bir sorun haline gelebilir 5.
Cannibalization etkisinden kaçınmak için kapsamlı araştırma yapmak, farklı ürünler tasarlamak ve ürünü satışa sunmadan önce test etmek önerilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: