Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Burger King'in Türkiye'deki logosunu "Börgır" olarak değiştirmesinin nedeni, yerelleştirme odaklı bir reklam kampanyası olarak açıklanmıştır 13. Marka, bu değişiklikle Türkiye'deki kültürel entegrasyonu vurgulamayı ve müşteri ile olan ilişkiyi güçlendirmeyi hedeflemiştir 3.
Ayrıca, bazı kaynaklar bu değişimin İsrail'in Filistin'e yönelik saldırılarının ardından Türkiye'de başlayan boykotlar nedeniyle yapıldığını iddia etmektedir 4. Ancak, şirket tarafından bu yönde resmi bir açıklama yapılmamıştır 4.
Burger King'in daha önce de 2013 yılında ABD için düzenlediği bir reklam kampanyası için ismini kısa süreliğine "Fries King" olarak değiştirdiği bilinmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: