• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS) aşağıdaki modülleri içerir:
    1. Makroekonomik Tahmin ve Planlama: Büyüme, kamu maliyesi, ödemeler dengesi gibi verilerin toplanması ve analiz edilmesi 1.
    2. Mali Planlama: Kamu politika ve uygulamalarının belirlenmesi, gelir, gider ve borçlanma tahminlerinin yapılması 1.
    3. Bütçe Yönetimi: Merkezi yönetim bütçesinin hazırlık ve uygulama süreçlerinin yönetilmesi 1.
    4. Nakit Yönetimi: Kamu idarelerinin nakit tahmin, programlama ve Hazine hesaplarının yönetimi 1.
    5. Borç Yönetimi: Kamu iç ve dış borçlanmalarının planlanması ve izlenmesi 1.
    6. Gelir Yönetimi: Vergi, resim, harç gibi gelirlerin tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil işlemlerinin yürütülmesi 1.
    7. Varlık Yönetimi: Kamu idarelerine ait taşınır, taşınmaz ve hakların yönetimi 12.
    8. Harcama Yönetimi: Harcama süreçlerine ilişkin işlemlerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi 2.
    9. Muhasebe ve Mali Raporlama: Süreç odaklı muhasebe kayıtlarının oluşturulması ve mali raporlamanın yapılması 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Modüller ve modüller arası ilişki nedir?

    Modüller, yazılımın bir veya daha fazla rutin işlemini içeren parçalardır. Modüller arası ilişkiler ise şu şekilde tanımlanabilir: 1. Ayrıştırma (Decomposition): Modüller arası içerme işleminin belirlenmesi ve gerekli modüllerin ayrıştırılması. 2. Kullanım (Uses): Modüller arasındaki işlevsel bağımlılık ilişkilerinin tanımlanması ve gösterimi. 3. Genelleştirme (Generalization): Özelleştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve ilişkilerin gösterilmesi. 4. Katmanlar (Layers): "Kullanabilme" izninin tanımlanması ve bu sayede farklı görünümlerin birbirleri arasındaki seviyelerin gösterimi.

    Bkmys muhasebe modülü nedir?

    BKMYBS (Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi) muhasebe modülü, kamu idarelerinin mali işlemlerine ilişkin muhasebe kayıtlarının elektronik ortamda oluşturulduğu, kaydedildiği, raporlandığı, iletildiği, muhafaza ve ibraz edildiği sistemdir. Bu modülün temel özellikleri şunlardır: - Harcama birimleri esas alınarak kamu idaresi bazında muhasebe kayıtları tutulur ve raporlanır. - Yevmiye defteri ve diğer muhasebe defterleri elektronik ortamda tutulur. - Muhasebeleştirme belgesi olarak muhasebe işlem fişi kullanılır. - E-belge ve e-imza altyapısına uygundur.