• Buradasın

    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu yap-işlet-devret mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projesi "Yap-İşlet-Devret" (YİD) modeli ile gerçekleştirilmektedir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ankara-Kırıkkale-Delice otoyolu nereden geçiyor?

    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Ankara Çevre Yolu üzerinde yer alan Karapürçek Kavşağı ve Samsun Yolu Kavşağı arasındaki Kızılcaköy mevkiinden başlayarak geçmektedir. Otoyol, Gökçeyurt, Lalahan ve Hasanoğlan yerleşim birimlerinin güneyinden, Elmadağ'ın kuzeyinden, Yahşihan ilçesinin güneyinden devam ederek Kızılırmak'ı geçmekte ve Kırıkkale'nin güneyinden geçmektedir.

    Yap-işlet-devret köprüleri devlete ne kadara mal oldu?

    2024 yılı itibarıyla Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilen köprüler devlete yaklaşık 36 milyar TL'ye mal olmuştur. Ayrıca, 2024 yılında YİD modeliyle yapılan köprü ve otoyollar için şirketlere ödenecek tutarın 163 milyar TL olması beklenmektedir.

    Yap-işlet-devret projeleri neden yapılır?

    Yap-İşlet-Devret (YİD) projeleri aşağıdaki nedenlerle yapılır: 1. Kamu kaynaklarının etkin kullanımı: YİD modeli, kamu kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağlar. 2. Büyük projelerin hızlı hayata geçirilmesi: Özellikle büyük altyapı projelerinin hızlı bir şekilde tamamlanmasını mümkün kılar. 3. Özel sektörün yenilikçi çözümlerinden faydalanma: Özel sektörün sermaye gücü ve işletme kabiliyeti, kamu hizmetlerine entegre edilir. 4. Finansal risk paylaşımı: Projenin finansal riskleri özel sektör tarafından üstlenilir, bu da devletin borç yükünü azaltır. 5. Teknolojik transfer ve yabancı sermaye girişi: YİD modeli, ülkeye ileri teknoloji transferi ve yabancı sermayenin girişini kolaylaştırır.