Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Akreditif ödeme, şu adımlarla gerçekleştirilir:
- Sözleşme: Alıcı ve satıcı arasında sözleşme yapılır 2.
- Akreditif Talimatı: Alıcı, bankasına akreditif açma talimatı verir 2.
- Akreditif Metni: Alıcının bankası (amir banka), akreditif metnini hazırlar ve satıcının bankasına (aracı bankaya) iletir 2.
- Belgelerin İbrazı: Satıcı, akreditif şartlarına uygun olarak mallarını yükler ve belgelerini hazırlar 2.
- Belgelerin İbrazı ve İnceleme: Satıcı, tüm belgeleri süresi içinde bankasına ibraz eder 2.
- İnceleme ve Ödeme: Aracı banka, belgeleri amir bankaya gönderir 2. Amir banka belgeleri inceler ve uygun ise ödeme yapar veya vadede ödeme yapma taahhüdünde bulunur 2.
- Belgelerin Teslimi: Amir banka, belgeleri alıcıya teslim eder 2.
- Malın Çekilmesi: Alıcı, malını gümrükten çeker 2.
Görüldüğünde ödemeli akreditiflerde belge tesliminde önce ödeme yapılırken, vadeli ya da kabul kredili akreditiflerde ödeme vadesinde ya da poliçe vadesinde gerçekleştirilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: