İstanbul Ticaret Odası (İTO) logosunun değişmesinin nedeni, kurumun gelişen ve güçlenen kurumsal kimliğini daha iyi yansıtmak isteğidir. İTO Başkanı Murat Yalçıntaş'ın açıklamalarına göre, logodaki değişiklikler şu amaçları gerçekleştirmek için yapılmıştır: Ahilik geleneğine vurgu: Logodaki sekizgen, Anadolu Selçuklu Devleti'ne aittir ve ticaret geleneğinin temeli olan ahilik geleneğini temsil eder. Vizyon ve değişim: 1960'lardan bu yana Türkiye'nin ekonomik anlayışı ve odanın vizyonu değişmiştir. Sinerji ve dinamizm: Logodaki uçlar, farklı sektörlerin ve düşüncelerin bir arada uyum içinde çalışmasını ve bu çalışmanın odayı nasıl sinerji ve dinamizme yönlendirdiğini simgeler. Küresellik vurgusu: Logodaki turkuaz renk, yerelden çıkıp küreselliği simgeler.