Ressam Namık İsmail'in "Sedirde Uzanan Kadın" tablosu, batıya özgü giysiler içindeki bir kadının figürünü tasvir eder. Tablonun bazı özellikleri: Işık: Işık, kadının yüzüne odaklanmıştır ve bu, kadının yüzündeki duygu ve zarafeti vurgular. Arka plan: Kitaplık, vazo, sehpa ve yastıklar gibi objeler, kadının batılılaşma sonrası eğitimli bir kadını simgelediğini gösterir. Hüzünlü atmosfer: Kadının yüzündeki düşünceli ve hüzünlü ifade, duygu yüklü bir atmosfer yaratır. Tablonun, Halil Paşa'nın "Uzanan Kadın" adlı eseriyle benzerlik gösterdiği, ancak Osmanlı tabuları nedeniyle "örtülü çıplaklık" olarak yorumlandığı da belirtilir. Vu Yhuy Tuanvi Aydın'ın hikayesi ise, eşinin cenazesinde tabutun yanına uzanmasıyla bilinir.