Buradasın
Oeko Tex belgesi nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
OEKO-TEX® Standard 100 belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Başvuru materyallerini hazırlamak: Doldurulmuş başvuru formu, uygunluk beyanı, tedarikçi listesi, boya ve kimyasalların listesi, yönetim sistemi belgelendirme belgesi ve gerekli diğer belgeler hazırlanmalıdır 12.
- Başvuruyu göndermek: Sertifika veren kuruluşa tamamlanmış başvuru formu ve test örnekleri gönderilmelidir 12. Test örnekleri, şirketin sertifikalandırmak istediği ürünleri temsil etmeli ve ürünün bileşimi, süreci ve rengi gibi faktörleri dikkate alarak seçilmelidir 1.
- Laboratuvar testleri: Numuneler üzerinde OEKO-TEX® kriter kataloğuna göre testler yapılacaktır 2. Bu testler, yasaklı azo boyaları, kanserojen ve alerjen boyalar, polisiklik aromatik hidrokarbonlar gibi 300'den fazla tehlikeli maddenin tespitini içerir 1.
- Test raporunun alınması: Test tamamlandıktan sonra, sertifikasyon kuruluşu şirkete bir test raporu sunacaktır 1. Numune testi geçerse, şirketin bir uygunluk beyanı imzalaması ve bunu sertifikasyon kuruluşuna sunması gerekmektedir 1.
- Sertifikanın verilmesi: Tüm malzemeler ve test sonuçları OEKO-TEX® Standard 100 standardını karşıladığında, sertifikasyon kuruluşu şirkete bir yıllık geçerlilik süresi olan bir sertifika verecektir 1. Sertifikanın geçerliliğini korumak için süresi dolmadan önce yenileme başvurusu yapılmalıdır 1.
Sertifikasyon için saygın bir OEKO-TEX® üye kuruluşu seçmek ve örneklerin OEKO-TEX® gereksinimlerini karşıladığından emin olmak önemlidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: