İngilizce kazanımlarının değerlendirilmesinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılabilir. Bu yöntemler arasında şunlar yer alır: Performans görevleri: Yaratıcı performanslar (sergi, dergi, gazete, pano, tarih şeridi, rol oynama vb.), yazılı görevler (araştırma raporu, makale, kompozisyon), sunumlar ve sınıf dışı çalışmalar (bilgi toplama, metin okuma, görüşme yapma). Portfolyo (öğrenci ürün dosyası). Öz ve akran değerlendirmesi: Dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri veya açık uçlu sorular kullanılarak yapılabilir. Kavram haritaları, doğru-yanlış soruları, yapılandırılmış grid, açık uçlu sorular, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme testi, proje, poster gibi yöntemler. Ayrıca, kazanımların değerlendirilmesinde Bloom Taksonomisi kullanılabilir. Değerlendirme sürecinde, geri bildirimlerin her bir öğrenci için belirlenen öğrenme çıktılarına odaklanması ve akranlarla karşılaştırma içermemesi önerilir.