Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
EÇED (Çevresel Etki Değerlendirme) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- PCR (Ürün Kategori Kuralları) Seçimi: Ürüne uygun ve kullanılacak PCR seçimi yapılır 1.
- Veri Toplama: Seçilen PCR ile hangi verilerin toplanması gerektiği belirlenir ve bu veriler toplanır 1. Toplanan veriler, ürünün üretim sürecinde meydana gelen hammadde kullanımı, enerji tüketimi, emisyonlar ve atıklar gibi bilgileri içerir 1.
- LCA Çalışması: PCR'ye uygun şekilde Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (LCA) hazırlanır 1. Bu çalışma, ISO 14040/44 standartlarına göre yapılır 1.
- Doğrulama: EÇED belgelerinin yayımlanma sürecinden önce üçüncü taraf bağımsız taraflarca doğrulanması gerekir 1.
- Başvuru: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na veya yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarına başvuru yapılır 34.
EÇED belgesi, 5 yıl geçerlilik süresine sahiptir ve bu sürenin sonunda yenilenmesi gerekmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: