• Buradasın

    Anlatım bozukluğunda en çok hangi soru tipi var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anlatım bozukluğunda en çok cümlede anlam ve paragrafta anlam soru tipleri karşımıza çıkar 1. Bu soru tiplerinde, verilen cümlelerdeki anlatım bozukluklarını tespit etmek veya bozuk olan cümleleri düzeltmek istenir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Soru çeşitleri nelerdir?

    Soru çeşitleri genel olarak dört ana kategoriye ayrılır: 1. Açık Uçlu Sorular: Bu tür sorular, cevap veren kişiye geniş bir yanıt verme imkânı tanır ve "ne", "nasıl", "neden", "hangi" gibi soru kelimeleri ile başlar. 2. Kapalı Uçlu Sorular: Genellikle evet/hayır gibi kısa ve kesin yanıtlar gerektirir. 3. Seçenekli Sorular: Belirli bir dizi seçenek sunarak, cevap veren kişinin bu seçeneklerden birini seçmesini ister. 4. Yönlendirme Soruları: Belirli bir sonuca yönlendirmek amacıyla sorulur ve cevap veren kişiyi belli bir düşünceye ya da görüşe yönlendirme amacı taşır.

    Anlatım bozukluğunda kaç konu var?

    Anlatım bozukluğunda iki ana konu bulunmaktadır: anlamsal (anlama dayalı) bozukluklar ve yapısal (yapıya dayalı) bozukluklar.

    Aşağıdakilerden hangisi anlatım bozukluğuna neden olmaz?

    Gereksiz sözcük kullanımı anlatım bozukluğuna neden olur.

    Anlatım bozukluğu kaça ayrılır?

    Anlatım bozuklukları iki ana başlıkta incelenir: 1. Anlamsal (anlama dayalı) anlatım bozuklukları. 2. Yapısal (dilbilgisel) anlatım bozuklukları.

    8. sınıf anlatım bozuklukları kaç soru?

    8. sınıf Türkçe anlatım bozuklukları konusunda yaklaşık 1 soru LGS sınavında çıkmaktadır.

    10 tane anlatım bozukluğu örneği verir misin?

    İşte 10 tane anlatım bozukluğu örneği: 1. Gereksiz sözcük kullanımı: "Arkadaşınız henüz daha eve gitmemiş." (Düzeltme: "Arkadaşınız henüz eve gitmemiş". 2. Sözcüklerin yanlış anlamda kullanılması: "Bu roman geçen yıl yayınlandı." (Düzeltme: "Bu roman geçen yıl yayımlandı". 3. Yerinde kullanılmayan sözcük veya öğeler: "Geri kalmış ülkemizin bazı şehirlerine öncelik tanınacak." (Düzeltme: "Ülkemizin geri kalmış bazı şehirlerine öncelik tanınacak". 4. Karşılaştırma yanlışlığı: "Öğretmen, çocuğuyla eşinden çok ilgileniyor." (Düzeltme: Cümlenin yeniden yazılması gerekir. 5. Zamir eksikliği: "Sesini herkes beğenmiştir." (Düzeltme: "Senin sesini herkes beğenmiştir" veya "Onun sesini herkes beğenmiştir". 6. Deyim ve atasözü yanlışları: "Ne kadar acıktığımı bir bilsen midem zil çalıyor." (Düzeltme: "Ne kadar acıktığımı bir bilsen karnım zil çalıyor". 7. Anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması: "Tam seksen civarında köyün yolu kapalıdır." (Düzeltme: "Seksen civarında köyün yolu kapalıdır" veya "Tam seksen köyün yolu kapalıdır". 8. Mantık hataları: "Mustafa ile değil Galatasaray maçına hiçbir maça gidilmez." (Düzeltme: "Mustafa ile değil, bütün maçlara Galatasaray maçına bile gidilmez". 9. Eklerin yanlış kullanımı: "Birkaç öğrencinin ödevlerini toplamaya başlandı." (Düzeltme: "başladı". 10. Özne-yüklem uyumsuzluğu: "Sen ve arkadaşın yarın odama gel." (Düzeltme: "gelin".

    Anlatım bozukluğuna örnek sorular nelerdir?

    Anlatım bozukluğuna örnek sorular şunlardır: 1. "Çocuk; az kalsın, neredeyse merdivenden düşecekti." cümlesinde gereksiz sözcük kullanımı vardır. Doğru cümle: "Çocuk, az kalsın merdivenden düşecekti." 2. "Bu saate kadar kesin işe gitmiş olabilir." cümlesinde anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar. Doğru cümle: "Bu saate kadar işe gitmiş olabilir." 3. "Bırak soğan doğramayı, yemek bile yapamaz o." cümlesinde mantık ve sıralama hatası vardır. Doğru cümle: "Bırak yemek yapmayı, soğan bile doğrayamaz o." 4. "Türkiye’de birçok göl kuraklık tehlikesi yaşıyor." cümlesinde sözcüğün yanlış anlamda kullanılması anlatım bozukluğuna neden olur. Doğru cümle: "Türkiye’de birçok göl kuruma tehlikesi yaşıyor." 5. "Yeni sınıfa girdim ki ders zili çaldı." cümlesinde sözcüğün yanlış yerde kullanılması cümlenin anlamını bozar. Doğru cümle: "Sınıfa yeni girdim ki ders zili çaldı."