Devlet, yurt dışına öğrenci göndermek için YLSY (Yurt Dışına Lisansüstü Öğrenim Görmek Üzere Gönderilecek Adayları Seçme ve Yerleştirme) Burs Programı'nı kullanmaktadır. Başvuru süreci şu adımları içerir: 1. Başvuru: Öğrenciler, e-Devlet üzerinden başvuru yapar ve gerekli belgeleri sisteme yükler. 2. Değerlendirme: Başvuruların doğruluğu, kamu kurumları ve kuruluşları nezdinde araştırılır. 3. Burs veya Kredi Tahsisi: Başvuru sonuçları e-Devlet üzerinden duyurulur ve burs/kredi almaya hak kazanan öğrencilerin, Burs/Kredi Taahhütnamesi'ni onaylamaları gerekir. 4. Kefaletname: İlgili mevzuat gereği, öğrencilerden kefil olacak kişiden Türkiye'deki noterlerden kefaletname istenir. Ayrıca, YLSY kapsamında: - Öğrenciler, 37 farklı ülkede lisansüstü eğitim görme şansı elde eder. - Eğitim programları, 77 üniversite ve 20 farklı kamu kurumu adına gerçekleştirilir.