Buradasın
Devlet yurt dışına öğrenci nasıl gönderiyor?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun kapsamında, Türkiye'nin nitelikli insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla öğrencileri yurt dışına göndermektedir 125.
Yurt dışına öğrenci gönderme süreci şu şekilde işler:
- Başvuru: Adaylar, başvurularını 23-31 Aralık tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığının "rebus.meb.gov.tr" internet adresi üzerinden yapabilirler 125.
- Kontenjan ve Alanlar: Başvurular, 439 farklı lisans alanı için yapılabilir 15.
- Seçim ve Yerleştirme: Başvurular, "Yurt Dışına Lisansüstü Öğrenim Görmek Üzere Gönderilecek Adayları Seçme ve Yerleştirme (YLSY)" programı kapsamında değerlendirilir 145.
- Eğitim ve Geri Dönüş: Öğrenciler, yurt dışında yüksek lisans ve/veya doktora eğitimlerini tamamladıktan sonra Türkiye'ye dönerek mecburi hizmet kapsamında ilgili kadrolarda görev yaparlar 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: