Yumuşak gücün kaynakları üç ana başlıkta incelenebilir: kültürel, ideolojik ve kurumsal. Kültürel kaynaklar: Bir ülkenin kültürel kimliği; Popüler kültür; Sanat, edebiyat, eğitim, moda, yemek gibi alanlar. İdeolojik kaynaklar: Bir ülkenin ideolojisi ve siyasi değerleri; İnsan hakları gibi unsurlar. Kurumsal kaynaklar: Diplomatik ağın gücü; Ülkenin dijital altyapısı ve dijital diplomasi yetenekleri; Ekonomik modelin çekiciliği ve yenilikçilik kapasitesi. Ayrıca, Joseph Nye, 2004 yılında yazdığı "Soft Power" adlı eserinde, yumuşak güç unsurlarını şu şekilde altı ana başlıkta incelemiştir: 1. Ülkedeki insan sermayesinin seviyesi; 2. Öğrencilere burs desteği; 3. Uluslararası eğitim görmek isteyen öğrenciler için çekicilik; 4. Ülkenin diplomatik ağının gücü; 5. Özgürlük, insan hakları ve demokrasiye bağlılık; 6. Siyasi kurumların kalitesi.