• Buradasın

    YTÜ ölçme 2 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    YTÜ'de "ölçme 2" ifadesi, Ölçme Bilgisi 2 dersini ifade edebilir 1. Bu ders, Ölçme Bilgisi 1 dersinde öğrenilen teorik bilgilerin uygulama becerisinin kazanılmasını hedefler 1.
    Ayrıca, "ölçme 2. öğretim" ifadesi, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde ölçme dersinin ikinci öğretim programını ifade edebilir 5.
    Daha fazla bilgi için Yıldız Teknik Üniversitesi'nin ilgili bölümünün eğitim-öğretim yönergeleri ve program bilgileri incelenebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Ytü ölçme ve değerlendirme 2 vize konuları nelerdir?

    Yıldız Teknik Üniversitesi'nde (YTÜ) "Ölçme ve Değerlendirme 2" dersinin 2. vize konuları genellikle kumpas ve mikrometre okuma, mastar, sistematik hata, ölçme hatası ve ISO standartlarına göre kalite toleransları gibi konuları içerir. Kumpas okuma: İki tane 0,1 mm hassasiyetli ve bir tane 0,05 mm hassasiyetli kumpas. Mikrometre okuma: İki tane 1 mm hatveli ve bir tane 0,5 mm hatveli mikrometre. Mastar: Mastar konusu da vize konuları arasında yer alabilir. Hata soruları: Sistematik hata ve ölçme hatası ile ilgili sorular içerebilir. ISO standartları: ISO standartlarına göre kalite toleransları hakkında bilgi istenebilir. Vize konuları, her yıl değişiklik gösterebilir; bu nedenle dersin öğretim elemanından veya ilgili kaynaklardan güncel bilgileri kontrol etmek önemlidir.

    Ölçme ve değerlendirmede hata türleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmede hata türleri üç ana kategoriye ayrılır: sabit hata, sistematik hata ve tesadüfi hata. 1. Sabit Hata: Miktarı ölçmeden ölçmeye değişmeyen hatalardır. 2. Sistematik Hata: Ölçülen büyüklüğe, ölçmeciye, ölçme koşullarına ve duruma bağlı olarak miktarı değişen hatalardır. 3. Tesadüfi Hata: Hatanın kaynağı, bilinmeyen ve ölçüm sonuçlarına gelişi güzel karışan hatalardır.

    Ölçme nedir?

    Ölçme, bilinmeyen bir büyüklüğün, aynı türden olan ancak bilinen bir büyüklükle kıyaslanmasına denir. Daha genel bir tanımla, bir uzunluğun, bir alanın, bir kapasitenin veya herhangi bir olgunun belirli bir birim cinsinden hesaplanmasıdır. Ölçme işlemi sonucunda elde edilen verilere ölçüm denir. Ölçme türleri: Doğrudan ölçüm: Ölçülmek istenilen özellik doğrudan gözlenerek veya bu özelliğin kendisiyle doğrudan ilişkili bir ölçme aracı ile ölçülebiliyorsa. Dolaylı (göstergeyle) ölçüm: Bir özellik doğrudan gözlemlenemez ve ölçülemez, ancak bir başka özellik yardımıyla ölçülebiliyorsa. Türetilmiş ölçüm: Ölçülmek istenilen özellik, kendisinden farklı iki ya da daha fazla özelliğin arasındaki matematiksel bir bağıntı yardımıyla ölçülebiliyorsa.

    Ölçme değerlendirme kaça ayrılır?

    Ölçme değerlendirme, kullanılan ölçütün türüne ve amacına göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir: 1. Kullanılan ölçütün türüne göre: Mutlak değerlendirme: Önceden belirlenmiş, değişmez bir kriter kullanılır. Bağıl değerlendirme: Ölçme sonuçlarına göre belirlenen bir kriter kullanılır. 2. Amacına göre: Tanıma ve yerleştirmeye dönük değerlendirme: Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için sürecin başında yapılır. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük değerlendirme: Eğitimin yanlışlarını düzeltmek ve verimi artırmak için sürecin ortasında yapılır. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük değerlendirme: Eğitimin sonunda, öğrencilerin başarı seviyesini belirlemek için yapılır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme örnek sorular nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme örnek sorularına aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: odsgm.meb.gov.tr. retrokitap.com. teknolojikogretmenler.com. editoryayinevi.net. depo.pegem.net.

    Ölçme araçları nelerdir?

    Ölçme araçlarından bazıları şunlardır: Test kitleri ve kağıtları. Termometreler. Hidrometreler. pH kağıtları. Yazılı yoklamalar. Kısa cevaplı testler. Doğru-yanlış testleri. Çoktan seçmeli testler. Sözlü sınavlar. Ayrıca, bilimsel ve endüstriyel uygulamalarda kullanılan analitik kimyasalların, kimyasal çözeltilerin, havuz kimyasallarının, mikroskopi kimyasallarının, boya setlerinin, boyaların ve indikatörlerin, balon jojelerin, kristalizuarların, mezürlerin, büretlerin ve pipetlerin, piknometrelerin, cam boruların ve bağlantı parçalarının, adaptörlerin, başlıkların, ısıtıcı cihazların, terazilerin ve kütle setlerinin, çeker ocakların ve analiz eleklerinin de ölçüm aracı olarak kullanıldığı bilinmektedir.