• Buradasın

    Ytü bologna sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yıldız Teknik Üniversitesi'nde (YTÜ) Bologna Sistemi, Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen Bologna Süreci kapsamında uygulanan bir eğitim modelidir 13. Bu süreçle birlikte YTÜ, programlarını ve derslerini Avrupa Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi uyarınca yeniden düzenlemiştir 1.
    Bologna Sistemi'nin bazı temel amaçları:
    • Kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir diploma ve dereceler oluşturmak 1. Bu amaç doğrultusunda Diploma Eki uygulaması yapılmaktadır 1.
    • Lisans ve yüksek lisans olmak üzere iki aşamalı sisteme geçmek 1.
    • Avrupa Kredi Transfer Sistemi'ni (AKTS) uygulamak 1.
    • Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini sağlamak 1.
    • Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını uygulamak 1.
    YTÜ'de Bologna Sistemi, 2013 yılından beri uygulanmaktadır 4. 2018 yılında "Bologna 2018" adıyla yeni bir eğitim-öğretim planı getirilmiş, birçok bölümde ders ekleme, çıkarma ve kredi değişiklikleri yapılmıştır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bologna süreci zorunlu mu?

    Bologna Süreci zorunlu değildir, çünkü üyelik devletler arası herhangi bir anlaşmaya dayanmaz ve sürece katılım tamamen ülkelerin kendi iradeleriyle gerçekleşir.

    Bologna ve AKTS aynı mı?

    Bologna Süreci ve AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) birbiriyle ilişkilidir ancak aynı şeyler değildir. Bologna Süreci, Avrupa'da yükseköğretimi daha uyumlu, şeffaf ve karşılaştırılabilir hale getirmek amacıyla başlatılan bir reform sürecidir. AKTS ise Bologna Süreci'nin bir parçası olup, öğrenci merkezli, öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir.

    YTÜ mekatronik Bologna onaylı mı?

    Evet, Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Mekatronik Mühendisliği Bölümü Bologna onaylıdır. Bölüm, Bologna sürecine uygun olarak ders intibaklarını gerçekleştirmiş ve yeni döneme intibak edilmiş ders programı ile başlamıştır.

    Bologna ders planı nedir?

    Bologna ders planı, Avrupa'daki yükseköğretim sistemlerini uyumlu hale getirmek amacıyla başlatılan Bologna Süreci kapsamında geliştirilen bir eğitim planıdır. Bu plan, genellikle şu unsurları içerir: 1. Üç Aşamalı Diploma Sistemi: Lisans, yüksek lisans ve doktora olmak üzere üç aşamalı bir eğitim yapısı. 2. AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi): Öğrencilerin derslerde harcadığı emeği ve derslerin kapsamını standart bir ölçüyle ifade eden bir sistem. 3. Diploma Eki: Mezuniyet belgesiyle birlikte verilen ve öğrencinin aldığı dersleri, bu derslerin içeriklerini, kredilerini ve başarı düzeyini ayrıntılı olarak özetleyen bir belge. 4. Kalite Güvencesi: Yükseköğretim kurumlarının iç değerlendirme ve dış denetim süreçlerine tabi tutulması. 5. Öğrenci Katılımı: Öğrencilerin kalite güvence süreçlerine ve müfredat geliştirme çalışmalarına dahil edilmesi.

    Bologna AKTS nasıl hesaplanır?

    Bologna AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) hesaplaması şu şekilde yapılır: 1. Toplam AKTS Kredisi: Bir akademik yıl için 60 AKTS, bir yarıyıl için ise 30 AKTS olarak belirlenir. 2. Öğrenci İş Yükü: AKTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmek için yapması gereken tüm çalışmaların (teorik ders, uygulama, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler vb.) iş yüküne göre hesaplanır. 3. Saat Karşılığı: 1 AKTS kredisi, yaklaşık 25-30 saatlik iş yüküne karşılık gelir ve bu süre Ankara Üniversitesi'nde 30 saat olarak belirlenmiştir. Hesaplama formülü: Toplam AKTS = Toplam İş Yükü / 30 saat.

    Bologna derecesi ne demek?

    Bologna derecesi, Avrupa'daki yükseköğretim sistemlerini uyumlu hale getirmek amacıyla başlatılan Bologna Süreci kapsamında belirlenen akademik derece sistemini ifade eder. Bu sistem, lisans, yüksek lisans ve doktora olmak üzere üç aşamalı bir yapı öngörmektedir.

    Bologna süreci neden önemli?

    Bologna Süreci, Avrupa'daki yükseköğretim sistemlerini uyumlu hale getirmek ve öğrenci hareketliliğini artırmak amacıyla başlatılan bir reform hareketidir. Bu sürecin önemli olmasının bazı nedenleri şunlardır: Eğitim sistemlerinin uyumlaştırılması. Uluslararası tanınırlık. Kalite güvencesi. Öğrenci ve öğretim görevlisi hareketliliği. Yaşam boyu öğrenme.