Akademik arşivin kullanımı iki şekilde olabilir: 1. Araştırma amaçlı kullanım: Akademik arşiv, kaynakların üst verilerinde ve tam metinlerinde arama imkanı sağlar. Kurum veya bölüm bünyesinde üretilen çalışmalara erişim sağlar. Yeni eklenen içeriklerden haberdar olmak için koleksiyonlara üye olunabilir ve e-posta ile bildirim alınabilir. 2. İçerik oluşturma amaçlı kullanım: Üniversite mensupları, üniversitedeki mevcut kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme giriş yapabilir. Gönderi yapılacak koleksiyonlarda yetkilendirme, kurumsal akademik arşiv yöneticisi tarafından yapılır. Akademik arşive giriş yapmak için: 1. İlgili kurumun akademik arşivinin web sitesine gidilir (örneğin, acikerim.munzur.edu.tr). 2. "Giriş" seçeneği tıklanır. 3. Oturum açmak için istenen bilgiler girilir ve onaylanır. Akademik arşive kayıt yapmak için: 1. Sisteme giriş yapılır. 2. Yeni bir gönderi başlatılır. 3. Gönderi yapılacak koleksiyon seçilir ve gönderi formu talimatlar takip edilerek doldurulur.