Bologna Süreci, Türkiye'yi çeşitli şekillerde etkilemiştir: Yükseköğretim Sisteminin Yeniden Yapılandırılması: Türkiye, 2001 yılında sürece katılarak yükseköğretimde iki aşamalı derece sistemi (lisans ve yüksek lisans), Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS) ve diploma eki (Diploma Supplement) gibi uygulamaları hayata geçirmiştir. Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Hareketliliği: Erasmus ve diğer değişim programları ile öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin uluslararası hareketliliği artmıştır. Kalite Güvencesi: Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri geliştirilmiş ve tanınırlık artırılmıştır. Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi: Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) oluşturulmuş, bu da şeffaflık ve hareketliliği artırmıştır. Uluslararası Rekabet: Sürece katılım, Türkiye'nin uluslararası rekabette çıtayı yükseltmesine ve Cumhuriyetin 100. yıl hedeflerine doğrudan katkı sağlamasına olanak tanımıştır. Ancak, bazı araştırmacılar sürecin yeterince anlaşılamadığını ve etkin uygulamaların yeterince gerçekleştirilemediğini belirtmektedir.