Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Skinner, güvercinleri bir kutuya kapatarak yaptıkları bir davranışın (düğmeye basma) sonucunda yiyecek elde ettiklerini gözlemledi 13. Zamanla güvercinler, yiyecek alabilmek için düğmeye basmayı öğrendiler 5.
Skinner bu deneyle, iki temel kavramı ortaya koydu:
- Pozitif pekiştirme 5. Davranışı artırmak için olumlu sonuçlar sağlamak (örneğin yiyecek ödülü) 5.
- Negatif pekiştirme 5. Davranışı artırmak için olumsuz uyaranı kaldırmak (örneğin rahatsız edici bir sesi kapatma) 5.
Ayrıca, güvercinler ödül mekanizması kapatıldığında bile, sanki yaptıkları hareketlerle ödül arasında bir ilişki varmış gibi, batıl inanç benzeri davranışlar geliştirdiler 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: