Savunma sınavı uzatması yapmak için izlenmesi gereken adımlar, üniversiteye ve enstitüye göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak şu adımlar izlenir: 1. Jüri Teklif Yazısı: Savunma sınavı için Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından enstitüye "Jüri Teklif Yazısı" yazılmalıdır. 2. Benzerlik Raporu: Danışman öğretim üyesi, SABİS (öğretim elemanı) e-posta adresinden öğrencinin ad-soyadı, program ve e-postanın konu bölümüne “Benzerlik Kontrolü” yazarak e-posta gönderir. 3. Eksik Evrak Kontrolü: Öğrencinin, SAÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Lisansüstü Eğitim Senato Esaslarında belirtilen yeterli AKTS yükünü tamamlayıp tamamlamadığı ve diğer gerekli evrakların kontrolü öğrenci işleri personeli tarafından yapılır. Uzatma alıp ikinci kez savunmaya girecek öğrenciler, bu süreçleri yeniden 1. aşamadan başlatmalıdır. Daha detaylı bilgi için ilgili üniversitenin veya enstitünün yönergelerinin incelenmesi önerilir.