Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Referans mektubu ve "referans" kavramları farklı anlamlara sahiptir:
- Referans mektubu, bir kişinin akademik, profesyonel veya kişisel yetkinliklerini, karakterini ve başarılarını değerlendiren yazılı bir belgedir 12. Bu mektuplar, adayın başvurduğu pozisyon veya program için uygunluğunu değerlendirmek amacıyla kullanılır 2.
- "Referans" ise, bir bireyin iş hayatındaki yetkinliklerini, iş ahlakını ve başarısını başkalarına aktaran kişidir 5. Bu kişi, adayın önceki iş yerlerinde nasıl bir performans sergilediğini ve güvenilir bir çalışan olduğunu doğrulayabilir 5.
Dolayısıyla, referans mektubu bir belge türünü, "referans" ise bir kişiyi ifade eder.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: