1. sınıf öğrencilerine örüntü şu şekilde anlatılabilir: Tanım: Örüntü, sayıların, şekillerin ve nesnelerin belli bir kural çerçevesinde sıralanmasıdır. Örnekler: "ABC ABC ABC" (seslerden oluşmuş örüntü); "123 123 123" (rakamlardan oluşmuş örüntü). Kullanım: Örüntüler, günlük hayatta çatal, kaşık, bardak ve boya kalemleri gibi nesnelerle oluşturulabilir. Oluşturma: Dizilim: Basit bir desen veya örüntü gösterilerek tamamlanması istenebilir. Şekillerle oyunlar: Çeşitli şekillerle oyunlar oynanarak örüntü oluşturma öğretilebilir. Kağıt ve kalemler: Öğrencilere kendi geometrik örüntülerini oluşturmaları için kağıt ve kalemler verilebilir. Önem: Örüntüler, matematiksel düşünme ve görsel algı becerilerini geliştirir.