Buradasın
Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara etkisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi, öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilememiştir 2.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde Yüksel Bülbül tarafından 2007 yılında hazırlanan yüksek lisans tezine göre, çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımı, öğrencilerin akademik başarılarını, bilişsel erişilerini ve kalıcılık düzeylerini olumlu yönde etkilemiş, ancak çevreye yönelik tutumları üzerinde belirgin bir etki yaratmamıştır 12.
İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin derslere olan ilgisini artırabilir ve farklı özelliklere sahip öğrenciler arasında olumlu sosyal etkileşimleri teşvik edebilir 3. Ancak, tutumların geliştirilmesi için çevre eğitiminde ağırlıklı olarak bilgi aktarımından ziyade, çevreyle dost bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmelidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: