• Buradasın

    Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara etkisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi, öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilememiştir 2.
    Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde Yüksel Bülbül tarafından 2007 yılında hazırlanan yüksek lisans tezine göre, çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımı, öğrencilerin akademik başarılarını, bilişsel erişilerini ve kalıcılık düzeylerini olumlu yönde etkilemiş, ancak çevreye yönelik tutumları üzerinde belirgin bir etki yaratmamıştır 12.
    İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin derslere olan ilgisini artırabilir ve farklı özelliklere sahip öğrenciler arasında olumlu sosyal etkileşimleri teşvik edebilir 3. Ancak, tutumların geliştirilmesi için çevre eğitiminde ağırlıklı olarak bilgi aktarımından ziyade, çevreyle dost bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmelidir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tutumlarda çevrenin etkisi nedir?

    Çevrenin tutumlar üzerindeki etkisi iki ana şekilde ortaya çıkar: sosyal etki ve sosyal öğrenme. 1. Sosyal Etki: Bireyin inanç, tutum, duygu ve davranışlarının çevresi tarafından değiştirilmesi sürecidir. 2. Sosyal Öğrenme: Bireylerin başkalarının davranışlarını gözlemleyerek ve bu davranışların sonuçlarını değerlendirerek tutum geliştirmeleri sürecidir. Ayrıca, kültürel faktörler de tutumların şekillenmesinde önemli bir rol oynar; bireyin büyüdüğü toplumun değerleri ve normları, onun tutumlarını etkiler.

    Çevre ve insan ilişkisi nedir?

    Çevre ve insan ilişkisi, doğal çevre ile insan toplumunun birbirleriyle olan etkileşimini ifade eder. Bu ilişki, iki yönlüdür: 1. İnsan, çevreden faydalanarak yaşamını sürdürür. 2. İnsan faaliyetleri, çevreye zarar verebilir ve doğal kaynakları tüketebilir. Çevre ve insan ilişkisinin sürdürülebilir olması için geri dönüşüm, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, atık yönetimi ve su tasarrufu gibi çevre dostu adımlar atılmalıdır.

    Çevre eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Çevre eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: Bilinç kazandırma: Bireyleri ve grupları çevre sorunları hakkında bilinç ve duyarlılık kazandırma. Bilgi verme: Çevre ve sorunları hakkında temel bilgi ve deneyim sahibi olma. Davranış kazandırma: Çevreye karşı derin bir ilgi sahibi olma ve koruma için irade geliştirme. Yetenek kazandırma: Çevresel sorunları tanımlama ve çözümleme becerileri kazanma. Değerlendirme yeteneği kazandırma: Ekolojik, politik, ekonomik değerlendirmeler yapabilme. Katılmayı sağlama: Çevre sorunlarına çözüm getirme çalışmalarına aktif katılım imkanı sağlama. Sürdürülebilirlik: Çevre sorunlarının çözümünde yerel, ulusal ve uluslararası iş birliğine vurgu yapma. Yaşam boyu eğitim: Çevre eğitiminin tüm yaşam boyu sürmesi. Disiplinlerarası yaklaşım: Çevre eğitiminin farklı bilim alanlarını kapsaması.

    Birey çevre etkileşimi nedir?

    Birey-çevre etkileşimi, bireyin içinde bulunduğu çevre ile aralarında oluşan eşleşme, uygunluk, bağdaşma veya benzerliğin derecesi olarak tanımlanır. Bu etkileşim, bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal yönden çevresiyle olan ilişkisini kapsar. Birey-çevre etkileşiminde dikkate alınan bazı unsurlar: Bireysel değerler ve örgütsel değerler arasındaki benzerlik. Fiziksel çevre etkenleri. Birey-çevre etkileşimi, psikoloji, mimarlık ve tasarım gibi farklı disiplinlerin ortak çalışma alanı olan çevre psikolojisi kapsamında incelenir.

    Çevresel tutumlar nasıl oluşur?

    Çevresel tutumlar, çeşitli faktörlerin etkisiyle oluşur: Aile ve eğitim: Çevreye yönelik ilk temeller ailede atılır ve eğitim süreçleriyle gelişir. Toplumsal paradigmalar ve politikalar: Toplumun egemen paradigmaları, eğitim, kamuoyu ilgisi, medya etkinlikleri ve uluslararası sözleşmeler çevresel tutumları etkiler. Kişisel deneyimler: Olumlu örnekler içeren deneyimler ve uygun modeller, çevreye yönelik olumlu tutumların gelişmesine katkı sağlar. Ekonomik ve teknolojik gelişmeler: 1980'lerin sonundan itibaren işletmeler, çevre duyarlılığı ve inovasyon fırsatları konusunda farkındalık geliştirmiştir. Çevresel tutumlar, bireylerin çevreye faydalı olacak davranışlar hakkında sahip oldukları olumlu veya olumsuz düşüncelerin tamamını içerir.

    Çevre eğitimi nedir?

    Çevre eğitimi, çevrenin yaratıcısı, öğesi ve kullanıcısı olan insanın çevre açısından ve çevre bağlamında eğitilmesi işlemleridir. Çevre eğitiminin amaçları: Bilinçlendirme. Bilgi kazandırma. Tutum geliştirme. Beceri kazandırma. Katılım sağlama. Çevre eğitimi, biyoloji, kimya, fizik, ekoloji, jeoloji, atmosfer bilimi, matematik ve coğrafya gibi disiplinleri birleştiren çok disiplinli bir alandır.