• Buradasın

    Okulun ötesinde projesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Okulun Ötesinde" projesi, Erasmus+ Programı kapsamında Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen bir projedir 15.
    Projenin amacı:
    • Okul dışı öğrenme ortamlarını doğru ve etkili kullanmak için öğretmenlik meslek profilini güçlendirmek 15.
    • Derslerini farklı mekânlarda gerçekleştiren öğrencilerin, öğrenmeyi hayatlarının her alanına taşımalarını sağlamak 15.
    • Kültürel, doğal ve endüstriyel mirasın sosyal ve eğitimsel değerini gelecek kuşaklara aktarmak 15.
    Proje kapsamında, bilim merkezleri ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi ve atölye çalışmaları düzenlenmektedir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul ötesi ne işe yarar?

    Okul Ötesi, öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmeleri, yeteneklerini geliştirmeleri ve kendilerini özgürce ifade etmeleri için çeşitli eğitim imkanları sunar. Okul Ötesi'nin bazı faydaları: İlgi-yönelim testi ile öğrencilere en uygun sosyal branşların belirlenmesi. Çevrimiçi veya yüz yüze eğitim seçenekleri ile esneklik sağlanması. Uzman eğitmenlerle birebir çalışma imkanı sunulması. Gelişim takibi sistemi ile bireysel raporlama ve doğru yönlendirme yapılması. 35.000 öğrencilik havuzdan kolayca öğrenci bulma imkanı. Okul Ötesi, aynı zamanda eğitmenlerin bilgilerini paylaşmaları ve kendi programlarına göre ders vermeleri için de bir platform sağlar.

    Proje tabanlı eğitim nedir?

    Proje tabanlı eğitim, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yönelik projeler tasarlayarak bilgi edindiği, uzun süreli ve disiplinler arası bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşımda öğrenciler yalnızca ders içeriğini öğrenmekle kalmaz; aynı zamanda araştırma, problem çözme, iş birliği ve sunum becerileri gibi 21. yüzyıl becerilerini de geliştirir. Proje tabanlı eğitimin temel unsurları şunlardır: Gerçek dünya ile bağlantılı bir problem. Öğrencinin sesine yer veren bir süreç. Eleştirel düşünme ve iş birliği. Geri bildirim alma. Proje sonunda somut bir ürün sunumu. Proje tabanlı eğitim, geleneksel ezbere dayalı öğretimden farklıdır; öğrenmeyi daha anlamlı, kalıcı ve öğrenci merkezli hâle getirir.

    Proje okulu ne demek?

    Proje okulu, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından akademik başarı düzeyi yüksek okullar arasından seçilen ve çeşitli bölgesel ya da uluslararası projelere katılması için desteklenen özel statülü eğitim kurumudur. Proje okullarının bazı özellikleri şunlardır: Öğretmen atamaları: Proje okullarına öğretmen atama sistemi, diğer okullardaki tayin sisteminden farklıdır. Eğitim süresi: Türkiye’deki proje okullarında eğitim süresi genellikle 4 yıldır, ancak bazı okullarda bu süre 5 yıla kadar çıkabilir. Proje zorunluluğu: Proje okullarında, öğretmenlerin yılda en az 3 proje yürütme zorunluluğu vardır ve bu projeler genellikle ulusal düzeydedir. Başarı kriteri: Bir okulun proje okulu statüsü kazanabilmesi için merkezi sınavlardaki başarı ortalamasının yüksek olması ve kendi türünde kendi ilinde ilk beş derece içinde yer alması gerekir.

    Proje okulları neden önemli?

    Proje okullarının önemli olmasının bazı nedenleri: Eğitimde kaliteyi artırma: Proje okulları, ulusal veya uluslararası projelerde aktif rol oynayabilecek kapasitede görülen, akademik başarıları yüksek eğitim kurumlarıdır. Yenilikçi eğitim yaklaşımları: Bu okullar, belirli bir alanda derinlemesine uzmanlaşmayı veya yenilikçi eğitim yöntemleri uygulamayı hedefler. Esnek müfredat: Proje okullarının müfredatları daha esnek bir yapıya sahiptir ve öğrenciler, temel derslerin yanı sıra proje alanlarına yönelik seçmeli dersler ve atölye çalışmaları alabilirler. Kişisel ve mesleki gelişim: Proje okulları, öğrencilere problem çözme, eleştirel düşünme, takım çalışması ve iletişim gibi yüzyıl becerileri kazandırır.

    Proje okul uygulaması neden yapıldı?

    Proje okul uygulamasının yapılma nedenleri şunlardır: 1. Eğitimin Niteliğini Artırmak: 2014 yılında yürürlüğe giren yönetmelikle, başarılı okulların desteklenmesi ve bilimsel eğitimin esas alınması amaçlanmıştır. 2. Öğretmen ve Yönetici Atamalarında Liyakati Sağlamak: Atamaların doğrudan Milli Eğitim Bakanı tarafından yapılmasıyla, liyakat sisteminin oluşturulması hedeflenmiştir. 3. Fırsat Eşitliğini Sağlamak: Eğitimde fırsat eşitliğini artırmak ve okullar arasındaki uçurumu azaltmak amaçlanmıştır. Ancak, uygulama zamanla siyasi kadrolaşma ve merkezi denetimin bir aracı olarak kullanılmaya başlanmış ve bu da eğitimde yeni bir ayrımcılık zemini oluşturmuştur.