• Buradasın

    Okul öncesi mekanda konum nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi dönemde mekanda konum, çocukların bulundukları yeri ve çevresindeki nesneleri yön, mesafe ve pozisyon açısından anlamalarını ifade eder 45.
    Bu kavram, aşağıdaki gibi alt başlıkları içerir:
    • Yakınlık: Bir nesnenin diğer nesneye ne kadar yakın veya uzak olduğunu belirtmek 5.
    • Ayırma: Bir nesnenin kısım veya parçalardan oluşan bir bütün olarak görülmesi 5.
    • Sıralama: Olay veya nesnelerin sıraya konulması 5.
    • Çevreleme: Nesnelerle çevreleme, yani bir nesnenin bir kutu içine alınması 5.
    Çocuklar, bu kavramları gözlem, hareket ve basit haritalar kullanarak öğrenirler 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi altında üstünde nasıl anlatılır?

    Okul öncesi dönemde "altında" ve "üstünde" kavramları şu şekilde anlatılabilir: 1. Oyuncak Saklama Oyunu: Bir oyuncağı masanın altına saklayarak "Oyuncağın masanın altında" gibi ifadelerle çocuklara üst ve alt kavramlarını tanıtabilirsiniz. 2. Hikaye Öncesi Etkinlik: Öğretmen, masalardan birinin altına bir büyük tahta blok, tahta bloğun altına bir kamyon ve kamyonun altına bir para koyar. 3. Sınıf Aktivitesi: Masalara geçilerek "Sevimli Dostlarımız" boyama sayfası yapılır ve ardından büyük bir kutu kullanılarak bir hayvan için yuva yapılır. 4. Eğitici Film ve Kartlar: "Altında Üstünde" konulu bir eğitici film izlenebilir ve altında üstünde olan nesneler çocuklara sorulabilir.

    Mekânsal ilişkiler nelerdir okul öncesi?

    Okul öncesi dönemde mekânsal ilişkiler şu şekilde tanımlanabilir: 1. Yakınlık: Uzaydaki bir nesnenin diğer nesneye ne kadar yakın veya uzak olduğunu ifade eder. 2. Ayırma: Kısım veya parçalardan meydana gelen bir nesneyi bütün olarak görme yeteneğidir. 3. Sıralama: Olay veya nesneleri sıralamayı ifade eder. 4. Çevreleme: Nesnelerle çevreleme, kutu içine almak anlamına gelmektedir. Ayrıca, okul öncesi çocukların mekânsal ilişkileri anlamalarına yardımcı olan diğer kavramlar şunlardır: - Üstünde, altında, önünde, arkasında, yanında, yakında, uzakta gibi mekânsal yönler; - Harita ve kroki kullanarak yön bulma; - Basit haritalarla çalışma ve mekân sözcüklerini çeşitli konumlara göre manipüle etme.

    Okul öncesi harita nasıl anlatılır?

    Okul öncesi dönemde harita anlatımı için aşağıdaki etkinlikler ve yöntemler kullanılabilir: 1. Pusula ve Yönler: Pusula gülü ve ana yönler (kuzey, güney, doğu, batı) tanıtılır. 2. Harita Şarkısı: "Kuzey, güney, doğu ve batı - bunlar ana yönlerdir" gibi bir harita şarkısı öğrencilerle birlikte söylenir. 3. Harita Boyama: Öğrenciler, yemekhane gibi belirli yerlere giden yolları haritalandırmak için boyama kaplarını kullanırlar. 4. Etiketleme ve Anahtar: Öğrencilere, haritalarda semboller ve renklerin ne anlama geldiğini açıklamak için bir harita anahtarı ve etiketlenmiş bir harita gösterilir. 5. Gizli Hazine Oyunu: Öğrencilere, haritaları kullanarak sınıfta saklanmış beş "hazine kutusu"nu bulmaları için bir harita verilir.