• Buradasın

    Okul genelinde yapılacak ortak sınavların analizi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul genelinde yapılacak ortak sınavların analizi, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilebilir:
    1. Verilerin Girilmesi:
      • "Bilgiler" sekmesinden okul adı, sınıf, ders öğretmeni gibi bilgiler girilir 5.
      • "Sınıf Listeleri" sekmesine öğrenci numarası, adı, soyadı ve cinsiyet bilgileri eklenir 5.
    2. Konuların Girilmesi:
      • "Konular" sekmesine ilgili sınav için konu veya öğrenme faaliyeti ile puan kısımları eklenir 5.
    3. Analizin Yapılması:
      • Sınavı yaptıktan ve okuduktan sonra, "Analiz" sekmesi açılır 5.
      • Her soru için öğrencinin aldığı puan ilgili bölüme yazılır, bu sayede öğrencinin sınav sonucu otomatik olarak hesaplanır 5.
      • Aynı sekmede, soru bazında sınıfın başarı yüzdesi, not dağılım çizelgesi ve sınıf ortalaması gibi bilgiler otomatik olarak hesaplanır 5.
    Ayrıca, Rize Ölçme Değerlendirme Merkezi, okullarda yapılan ortak sınavlar için Excel platformunda bir analiz programı sunmaktadır 1.
    Not: İlköğretim kurumlarında sınav analizi yapılmamaktadır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb ortak sınav ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınav ölçme ve değerlendirme süreci şu şekilde yapılır: Sınavların Uygulanması: Ülke, il ve ilçe geneli ortak yazılı sınavlar millî eğitim müdürlükleri tarafından yürütülür. Diğer yazılı sınavlar, aynı sınıf düzeyinde birden fazla şube bulunan okullarda ortak yapılır. Okul geneli ortak yazılı sınavlar okul müdürlükleri tarafından yürütülür. Sınavların Değerlendirilmesi: Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi Genel Müdürlük tarafından yapılır. İlçe geneli ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan komisyonlarca yapılır. Okul geneli sınavların cevap kâğıtları eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince puanlanır. Öğrenci cevaplarının puanlanmasından sonra cevap kâğıtları öğrencilere gösterilir. Puanlama Yöntemleri: Öğrenci cevap kâğıtları, eğitim kurumu sınıf/alan zümresi, okuldaki ilgili dersin öğretmenleri, komşu okuldaki eğitim kurumu sınıf/alan zümresi veya çift puanlama yöntemi ile puanlanabilir. Elektronik ortamda yapılan sınavlarda veya cevap kâğıtları dijital ortama aktarıldığında açık uçlu sorular çift puanlama yöntemi ile değerlendirilir. Sınavların İçeriği: Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olarak yapılır. Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir.

    Meb ortak sınav puanlaması nasıl yapılacak?

    MEB ortak sınav puanlaması, sınavın türüne ve dersin niteliğine göre farklı yöntemlerle yapılacaktır: 6. sınıf Türkçe dersi: 14 çoktan seçmeli ve 2 açık uçlu sorudan oluşan sınavda, çoktan seçmeli soruların optik puanlaması il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince, açık uçlu soruların puanlaması ise 81 ilden uygulamaya katılan öğretmenler tarafından yapılacaktır. 6. sınıf matematik dersi: 7 adet açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı soru yer alacak ve bu soruların puanlaması okul müdürlüklerinin aldığı karar doğrultusunda ilgili dersin öğretmenleri, eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri ya da komşu okul eğitim kurumu sınıf/alan zümre öğretmenleri tarafından yapılacaktır. Diğer dersler: Ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi, eğitim kurumu sınıf veya alan zümreleri ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından yapılacaktır.

    Ülke, il ve ilçe geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar dışında okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavların ve mazeret sınavları sorularının konu soru dağılım tablosuna uygun olarak dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği/kontrol listeleri ile birlikte hazırlanması ve beceri sınavlarının planlanması kimin sorumluluğundadır?

    Okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavların ve mazeret sınavları sorularının konu soru dağılım tablosuna uygun olarak dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği/kontrol listeleri ile birlikte hazırlanması ve beceri sınavlarının planlanması eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerinin sorumluluğundadır.

    MEB ortak sınavda öğrencilerin neyi ölçülecek?

    MEB ortak sınavlarında öğrencilerin akademik kazanımları ölçülecektir. Bu sınavlar, Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile matematik derslerine odaklanarak, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini değerlendirmeyi amaçlar.

    Ortak sınav nedir MEB?

    MEB ortak sınavı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla düzenlenen sınavlardır. Bu sınavlar, ülke geneli, il ve ilçe geneli, okul geneli olmak üzere üç farklı şekilde uygulanır. 2023-2024 eğitim öğretim yılı için belirlenen ortak yazılı sınavlarda çoktan seçmeli sorular kullanılmış, ancak gerekli alt yapı hazırlandıktan sonra sonraki yıllarda tüm ortak yazılı sınavların açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşması kararlaştırılmıştır.

    Meb ortak yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesi puanlama nasıl yapılır?

    MEB ortak yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesine göre puanlama şu şekilde yapılır: Yazılı sınavlar. Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil dersleri. Diğer dersler. Mazeret sınavları.

    Meb ortak sınav yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Ortak Sınav Yönetmeliği, merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları ve okullardaki ortak yazılı sınavların usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğe göre ortak sınavlarla ilgili bazı temel esaslar şunlardır: Sınavların kapsamı: İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Sınav takvimi: Sınav tarihleri öğretim yılı başında okullar tarafından e-Okul üzerinden ilan edilir. Soruların hazırlanması: Ortak yazılı sınavların soruları, konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanır ve bu tablo il sınıf/alan zümreleri ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlüğü tarafından oluşturulur. Sınav türleri: Uygulamalı sınavlar hariç, yazılı sınavlar cevaplarını öğrencilerin oluşturduğu ve farklı bilişsel düzeyde kazanımları ölçen maddelerden oluşur. Değerlendirme: Sınavların değerlendirilmesi, öğretmenlerin ortak değerlendirmesi ile yapılır ve şube/sınıf bazında analizler gerçekleştirilir. Özel durumlar: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim gören öğrencilerin değerlendirilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) esas alınır.