• Buradasın

    Öğretimde araç gereç seçimi neye göre yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretimde araç-gereç seçimi, çeşitli faktörlere bağlı olarak yapılır:
    • Öğretim hedefleri 24. Araç-gereçler, öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmalıdır 24.
    • Öğretim yöntemi 14. Sunuş yoluyla öğretim, işbirliğine dayalı öğrenme, doğrudan öğretim gibi farklı yöntemler için uygun araç-gereçler seçilmelidir 14.
    • Öğrenci özellikleri 14. Öğrencilerin öğrenme tercihleri, bireysel farklılıkları ve seviyeleri göz önünde bulundurulmalıdır 14.
    • Öğretim ortamı 14. Sınıf, laboratuvar, alan gezisi gibi farklı ortamlar için uygun araç-gereçler seçilmelidir 14.
    • Araç-gereç özellikleri 14. Araç-gereçlerin avantajları, dezavantajları, kullanım kolaylığı gibi faktörler dikkate alınmalıdır 14.
    • Öğretmenin tutumu ve becerileri 14. Öğretmenlerin araç-gereçlerin faydasına inanması ve kullanma yönünde istekli olmaları gerekir 14.
    • Maliyet ve zaman 14. Araç-gereçlerin temin edilebilirliği ve maliyeti de seçim sürecinde rol oynar 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul araç ve gereçleri nelerdir?

    Okul araç gereçlerinden bazıları şunlardır: Kırtasiye malzemeleri. Defter ve dosyalar. Matematik seti. Diğer gereçler. Ayrıca, okul mobilyaları kategorisinde okul sırası, öğretmen masası ve kürsüsü, okul çalışma sandalyesi, kreş ve anaokulu mobilyası, dolap, yemekhane masa ve sandalyesi, Atatürk köşesi ve bankolar gibi ürünler de bulunmaktadır. Eğitim kurumları için gerekli olan laboratuvar malzemeleri, akıllı tahtalar ve görsel materyaller de okul araç gereçleri arasında yer alır.

    Araç ve gereçlerin öğretimdeki rolü nedir?

    Araç ve gereçlerin öğretimdeki rolleri şunlardır: Öğrenmeyi kolaylaştırır. Dikkat çeker ve motivasyonu artırır. Kalıcı öğrenmeyi sağlar. Bireysel farklılıkları destekler. Güvenli gözlem imkanı tanır. Zaman tasarrufu sağlar. Gerçek yaşamla bağlantı kurar.

    Araç ve gereç ne anlama gelir?

    Araç ve gereç kavramları şu anlamlara gelir: Araç. Gereç. Ayrıca, araç gereç ifadesi, bir işin yapılmasında veya bir makinenin işletilmesinde kullanılan aletleri de tanımlar.

    Bir dersin değişik bölümlerinde araç gereç kullanma bölümleri nelerdir?

    Bir dersin değişik bölümlerinde kullanılan araç gereçler, görsel, işitsel ve görsel-işitsel olmak üzere üç ana gruba ayrılır. Görsel araç gereçler: Sadece görme duyusuna hitap eder. İşitsel araç gereçler: Sadece işitme duyusuna hitap eder. Görsel-işitsel araç gereçler: Hem görme hem de işitme duyusuna hitap eder. Ayrıca, derslerde kullanılan bazı araç gereçler şunlardır: harita; yer küre modeli; konu ile ilgili film, ses ve görüntü CD'leri.

    Araç gereç kullanımı neden önemlidir?

    Araç gereç kullanımının önemli olmasının bazı nedenleri: Öğrenmeyi kolaylaştırır ve zenginleştirir. Dikkati toplar ve öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar. Keşif yapma isteğini uyarır ve etkinliklere uzun süre odaklanmayı mümkün kılar. Soyut kavramları somutlaştırır ve anlaşılması zor konuları daha anlaşılır hale getirir. Farklı duyu organlarına hitap ederek daha fazla bilginin hatırlanmasını sağlar. Sosyal etkileşimi artırır ve çocukların duygusal ile fiziksel gelişimlerine katkıda bulunur. Öğretmenin mesajını doğru iletmesine yardımcı olur ve eğitim etkinliklerini tekdüzelikten kurtarır.