Buradasın
Medya metinlerini değerlendirme kriterleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya metinlerini değerlendirme kriterleri şunlardır:
- Yazar, amaç ve kazanç: Metni kimin hazırladığı, mesajların kimin çıkarına tasarlandığı ve metnin hangi amaçla oluşturulduğu incelenir 5.
- Teknik ve içerik: Mesajların nasıl üretildiği, metnin ana fikri ve kullanılan teknikler analiz edilir 5.
- Bağlam ve güvenilirlik: Metnin ne zaman ve nasıl yayınlandığı, kaynağı ve güvenilirliği değerlendirilir 5.
- İzleyici ve etki: Metnin kime yönelik olduğu, okuyucuların mesajı nasıl anladığı ve metnin etkileri incelenir 5.
Ayrıca medya metinleri şu amaçlarla da değerlendirilebilir:
- Olay yorumlama 24. Bir durum veya olay hakkında yorum yapma ve çıkarımlarda bulunma 24.
- Bilgi aktarma 24. Bir konu hakkında bilgilendirme amacı taşıma 24.
- İkna etme 24. Okuru veya izleyiciyi bir düşünceye ikna etme 24.
- Kültür aktarma 24. Kültürel değerleri ve ögeleri gelecek kuşaklara aktarma 24.
- Eğlendirme 24. Eğlence sağlama amacı taşıma 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: