• Buradasın

    MEB'in diğer adı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB'in diğer adı Milli Eğitim Bakanlığı'dır 135.
    Ancak, tarih boyunca MEB farklı isimlerle de anılmıştır, örneğin:
    • Milli Eğitim Teşkilatı 2;
    • Maarif Vekaleti 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    K12 ve MEB farkı nedir?

    K12 ve MEB arasındaki fark şu şekildedir: K12, "kindergarten" (anaokulu) ve "12th grade" (12. sınıf) terimlerinin kısaltmasıdır ve ilkokul, ortaokul ve lise dahil olmak üzere 12 yıllık eğitimi kapsar. MEB ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın kısaltmasıdır ve bu bakanlığa bağlı olan kurumların web sitelerinde kullanılan bir uzantıdır.

    Meb'in ana hizmet birimleri nelerdir?

    Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ana hizmet birimleri şunlardır: Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü. Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği. Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü. Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İç Denetim Birimi Başkanlığı. İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğü. Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü. Millî Eğitim Akademisi Başkanlığı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Özel Kalem Müdürlüğü. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü. Personel Genel Müdürlüğü. Strateji Geliştirme Başkanlığı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Teftiş Kurulu Başkanlığı. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü.

    Meb'in amacı nedir?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) temel amacı, Türkiye'deki eğitim sistemini planlamak, geliştirmek ve yürütmektir. MEB'in bazı diğer amaçları: Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmek. Kız öğrencilerin, engellilerin ve toplumun özel ilgi bekleyen diğer kesimlerinin eğitime katılımını yaygınlaştırmak. Özel yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini koruyucu ve geliştirici özel eğitim ve öğretim programları uygulamak. Yükseköğretim kurumları dışındaki eğitim ve öğretim kurumlarını açmak, açılmasına izin vermek ve denetlemek. Eğitime erişimi kolaylaştıran politikalar geliştirmek ve uygulamak.