• Buradasın

    Meb bilişsel düzey soruları ne zaman uygulayacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okullarda bilişsel düzey sorularına dayalı sınavlar uygulamaya başlayacaktır 5.
    Bu kapsamda, yeni müfredat değişikliği ile Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçecek şekilde yazılı ve uygulamalı olarak yapılacaktır 23.
    Uygulanacak sınav tarihleri ise şu şekildedir:
    • 1. dönem 1. sınavlar: 30 Ekim - 8 Kasım 2024 2.
    • 1. dönem 2. sınavlar: 30 Aralık 2024 - 10 Ocak 2025 2.
    • 2. dönem 1. sınavlar: 17-28 Mart 2025 2.
    • 2. dönem 2. sınavlar: 26 Mayıs - 13 Haziran 2025 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilişsel ve zihinsel beceri nedir?

    Bilişsel beceriler, zihinsel süreçleri kullanarak bir görevi yerine getirmek veya bir problemi çözmek için kullanılan bilişsel işlevlere dayanan beceri türleridir. Zihinsel beceri kavramı, bilişsel becerilerle benzer anlamlar taşıyabilir. Bazı bilişsel beceriler şunlardır: Dikkat: Bir görevi yaparken odaklanabilme, dağılmadan çalışabilme, planlı bir şekilde hareket edebilme. Hafıza: Akıl yürütme, bilgileri hatırlayabilme, anıları canlandırabilme, geçmiş olayları hatırlama. Problem çözme: Sorunları anlayabilme, hedefleri belirleme, stratejiler geliştirme, alternatif çözümler üretme. Dil becerisi: Kelimeleri anlama, konuşma, okuma, yazma, düşünceleri ifade edebilme, düşünceleri analiz edebilme. Yaratıcılık: Yeni fikirler üretme, yaratıcı çözümler bulma, farklı bakış açılarıyla düşünebilme. Zeka: Problemleri çözme, mantıklı düşünme, soyut kavramları anlama, analitik ve eleştirel düşünme.

    Bilişsel ne anlama gelir?

    Bilişsel, biliş ile ilgili anlamına gelir. Biliş, bilmek, anlamak, algılamak, farkında olmak demektir. Bilişsellik, aralarında dikkat, bellek, dil kullanma ve anlama, öğrenme, değerlendirme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel yetileri oluşturan bir kümeyi tanımlamada kullanılan bilimsel bir terimdir. Bu kavram, psikoloji, felsefe, dilbilim ve bilişim bilimi gibi çeşitli bilimsel disiplinler tarafından incelenir.

    Bilişsel gelişime uygun eğitim nasıl olmalı?

    Bilişsel gelişime uygun eğitim, öğrencilerin düşünme, problem çözme, hafıza, anlama ve dil kullanma gibi zihinsel yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. İşte bazı yöntemler: Sorgulama ve keşfetme: Öğrencilerin merakını uyandırarak kendi keşiflerini yapmalarını teşvik eder. Probleme dayalı öğrenme: Öğrencilerin gerçek dünya problemleriyle karşılaşarak problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlar. Metakognitif stratejiler: Öğrencilerin düşünme süreçlerini anlamalarına yardımcı olur. Öğrenme stratejilerinin öğretilmesi: Not alma, özetleme, görselleştirme gibi stratejilerin öğretilmesi ve pratik yapılması. Bağlantılı öğrenme: Yeni bilgilerin mevcut bilgilerle ilişkilendirilmesi. Yaratıcı ve eleştirel düşünme: Alternatif çözüm yolları aramayı ve düşünceyi derinleştirmeyi teşvik eder. Değerlendirme ve geri bildirim: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve sürekli geri bildirim sağlamak. Ayrıca, oyun temelli eğitim, doğa keşifleri ve teknoloji kullanımı gibi yöntemler de bilişsel gelişimi destekler.

    Bilişsel gelişim nedir?

    Bilişsel gelişim, çocukların düşünme, öğrenme, problem çözme, hafıza ve dil becerileri gibi zihinsel yeteneklerinin gelişim sürecidir. Bu süreç, doğumdan itibaren başlayarak yaşam boyu devam eder. Bilişsel gelişim genellikle dört ana evrede incelenir: 1. Duyusal-Motor Evre (0-2 yaş): Çocuklar dünyayı duyuları ve motor becerileri aracılığıyla keşfederler. 2. İşlem Öncesi Evre (2-7 yaş): Çocuklar sembolik düşünme yeteneklerini geliştirir ve hayal gücünü kullanarak oyunlar oynarlar. 3. Somut İşlemler Evresi (7-11 yaş): Çocuklar mantıksal düşünme yeteneklerini geliştirir ve neden-sonuç ilişkilerini anlamaya başlarlar. 4. Soyut İşlemler Evresi (11 yaş ve üzeri): Çocuklar soyut düşünme ve hipotetik durumlar üzerinde düşünme yeteneklerini kazanırlar.

    Müfredata dayalı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Müfredata dayalı değerlendirme, öğrencinin müfredat hedeflerine ulaşma derecesini belirlemek için yapılır. Bu değerlendirme, genellikle şu durumlarda gerçekleştirilir: Eğitim yılının başında. Öğretim yılının ilerleyen dönemlerinde. Müfredata dayalı değerlendirme, aynı zamanda öğrencinin becerilerindeki düzeyini göstermek, programın düzenlenmesine rehberlik etmek ve hangi becerilerde desteğe ihtiyaç olduğunu belirlemek için de kullanılır.