• Buradasın

    Lisansüstü eğitimde devam zorunluluğu var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lisansüstü eğitimde devam zorunluluğu bulunmaktadır 23.
    Teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur ve uzaktan eğitim programları hariç, öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için:
    • teorik derslerin %70'ine,
    • uygulamaların ve diğer öğrenim etkinliklerinin %80'ine devam etmiş olması gerekir 2.
    Ayrıca, her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen tarihlerde ders/tez/proje kaydı yapılması zorunludur; aksi takdirde öğrenci kayıtsız duruma düşer ve derslere devam edemez, sınavlara giremez 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    YÖK lisansüstü ders saati sınırı kalktı mı?

    YÖK'ün lisansüstü ders saati sınırı ile ilgili bir değişikliği bulunmamaktadır. Lisansüstü programlarda bir öğretim üyesinin haftalık ders saati yükü toplamda 30 saati geçmemelidir. Bu sınırlar, YÖK'ün belirlediği ilkeler çerçevesinde devam etmektedir. Daha fazla bilgi için YÖK'ün ilgili yönetmeliklerine ve ilkelerine başvurulması önerilir.

    Lisansüstü yönetmelikte hangi maddeler var?

    Lisansüstü yönetmeliklerde genellikle şu maddeler bulunur: Amaç ve kapsam. Dayanak. Tanımlar. Yüksek lisans programları. Doktora programları. Sanatta yeterlik programı. Çeşitli ve son hükümler. Bu maddeler, yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından çıkarılan yönetmeliklerde detaylandırılır.

    Lisansüstü kaç yıl sürer?

    Lisansüstü eğitim süresi, programın türüne ve öğrencinin durumuna bağlı olarak değişiklik gösterir: Tezli yüksek lisans: 4 yarıyıl (2 yıl) sürer. Tezsiz yüksek lisans: 2 yarıyıl (1,5 yıl) sürer. Doktora: Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için 8 yarıyıl (4 yıl), lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl (5 yıl) sürer.

    Lisansüstü başarısız ders yerine ne yapılır?

    Lisansüstü eğitimde başarısız olunan ders yerine aşağıdaki işlemler yapılabilir: 1. Tekrar Alma: Öğrenci, başarısız olduğu dersi tekrar alabilir. 2. Farklı Ders Alma: Danışmanının onayı ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile başarısız ders yerine farklı bir ders alabilir. 3. Zorunlu Dersler: Zorunlu derslerden başarısız olunması durumunda, süresi içinde tekrar alınarak geçer not alınmalıdır.

    Lisansüstü eğitim yönetim sistemi nasıl kullanılır?

    Lisansüstü eğitim yönetim sistemlerinin kullanımı, kullanılan sisteme göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak bu sistemlerin kullanımı şu adımları içerir: 1. Sisteme Giriş: Öğrenci bilgi sistemi (OBS) için kullanılan kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılır. 2. Anasayfayı İnceleme: Sistemin anasayfasında "Anasayfa", "Derslerim", "Takvim", "Not Çizelgem" ve "İletişim Araçları" gibi sekmeler bulunur. 3. Derslere Erişim: "Derslerim" sekmesine tıklanarak dönem içinde alınan dersler listelenir ve istenilen derse tıklayarak derse ait dokümanlara ulaşılır. 4. Ek Özellikler: Bazı sistemler, ödev paylaşımı, online quizlere katılma, forumlara erişim gibi ek özellikler sunar. 5. Mobil Uygulama Kullanımı: Sistemin mobil uygulaması indirilerek istenilen zaman ve yerden sisteme erişim sağlanabilir. Ayrıca, sistemlerin kullanım kılavuzları ve destek ekipleri, kullanıcıların sisteme uyum sağlamasına yardımcı olabilir. Örnek olarak, LEOS (Lisansüstü Eğitim Otomasyon Sistemi), tez süreci takibi, intihal raporları, hatırlatmalar ve akademik takvim yönetimi gibi özellikler sunar.

    Yüksek lisansta tez zorunlu mu?

    Tez, yüksek lisans programlarının türüne göre zorunlu olabilir veya olmayabilir. Tezli yüksek lisans programlarında tez çalışması yapmak zorunludur. Tezsiz yüksek lisans programlarında ise tez çalışması zorunluluğu yoktur, sadece dersleri başarıyla tamamlamak yeterlidir.

    Lisansüstü eğitim enstitüsü ne iş yapar?

    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, lisansüstü programların yürütülmesinden ve koordine edilmesinden sorumludur. Bu enstitülerin bazı görevleri şunlardır: Öğrenci kabulü ve yönetimi: Lisansüstü öğrenci kabulü, asistanlık, tez önerileri ve savunması, tez danışmanlığı ve yapılacak sınavların izlenmesi ve koordine edilmesi. Eğitim ve araştırma: Öğrencilerin uzmanlaşarak derinlemesine bir anlayış, kritik-analitik düşünme becerisi ve bireysel araştırma yapabilme yetisi kazanmasının sağlanması. Akademik çalışmaların yayımlanması: Üretilen akademik çalışmaların bilim dünyasına kazandırılmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi. Kaynakların etkin kullanımı: Farklı enstitülerin birleştirilmesiyle kaynak tasarrufu sağlanması.