• Buradasın

    Laik ve bilimsel eğitim platformu ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP), laik ve bilimsel eğitimi savunmak amacıyla bir araya gelen sivil toplum kuruluşlarının oluşturduğu bir platformdur 245.
    Platformun bazı amaçları:
    • Eğitimde dinselleştirme ve piyasalaştırma çabalarına karşı çıkmak 15.
    • Öğretim Birliği Yasası'na sahip çıkmak ve bu yasanın uygulanmasını sağlamak 13.
    • Ders kitaplarının Atatürk, bilimsel gerçekler ve evrensel değerlerle donatılmasını talep etmek 3.
    • 4+4+4 kesintili sistemin yerine 12 yıllık zorunlu kesintisiz eğitime geçilmesini istemek 3.
    LABEP, bu amaçlarını gerçekleştirmek için basın açıklamaları, paneller ve çeşitli etkinlikler düzenlemektedir 245.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Laik bilimsel eğitim platformunu kim kurdu?

    Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP), 2017 yılında beş sivil toplum örgütünün başkanlarının çağrısı ile bir araya gelen 25 sivil toplum kuruluşu tarafından kurulmuştur. Platformun kurucuları arasında yer alan sivil toplum kuruluşları şunlardır: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD); Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD); Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV); Kadın Araştırmaları Derneği (KAD); İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB).

    Eğitimin bilimsel işleyişi nedir?

    Eğitimin bilimsel işleyişi, aşağıdaki adımları içerir: 1. Girdi: Eğitim süreci, dünyanın, ülkenin ve bireyin ihtiyaçlarına göre bir program geliştirilmesiyle başlar. 2. İşlem: Bu program doğrultusunda, öğretim ilke ve yöntemleri, sınıf yönetimi ve öğrenme psikolojisi gibi alanlar kullanılarak eğitim uygulanır. 3. Çıktı: Süreç sonunda, ölçme ve değerlendirme, rehberlik, gelişim psikolojisi ve program geliştirme alanları kullanılarak sonuçlar elde edilir. 4. Dönüt: Bilimsel veriler ışığında, dünyaya, ülkeye ve bireye sunulan katkılar belirlenir ve yeni verilere ulaşılır. Eğitimde bilimsellik, veriye dayalı kararlar almayı, araştırma ve geliştirmeyi, objektif olmayı ve deneysel yöntemleri içerir.

    Eğitim sistemindeki yanlışlar nelerdir?

    Eğitim sistemindeki bazı yanlışlar şunlardır: 1. Müfredatın Ticari Kaygılara Göre Belirlenmesi: Eğitim programları, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değil, ticari ve siyasi çıkarları gözeterek hazırlanmaktadır. 2. Sınav Odaklı Eğitim: Eğitim sistemi, sınav başarısına odaklanarak öğrencilerin genel gelişimini göz ardı etmektedir. 3. Eşitsizlikler: Eğitim fırsatlarına erişimde yaşanan eşitsizlikler, kırsal bölgeler ve ekonomik durumu düşük ailelerin çocuklarının eğitimden mahrum kalmasına neden olmaktadır. 4. Öğretmen Yetersizliği ve Nitelik Sorunu: Öğretmen sayısındaki yetersizlik ve öğretmenlerin niteliklerinin düşük olması, eğitim kalitesini olumsuz etkilemektedir. 5. Teknolojik Eşitsizlikler: Maddi durumu iyi olmayan ailelerin çocukları, eğitimde kullanılan teknolojilere erişimde sıkıntı yaşamaktadır. 6. Okul Yönetimlerinin Ticari Kaygıları: Okul yönetimleri, ticari kaygılarla hareket etmekte ve eğitimin niteliğini göz ardı etmektedir.