Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kuyruk teorisi, aşağıdaki bileşenlerden oluşur:
- Varışlar 2. Müşteriler sisteme belirli bir varış yapısında girerler 2.
- Kuyrukta bekleme 2. Müşteriler sırada veya sıralarda hizmet almak için beklerler 2.
- Hizmet 2. Müşterilerin hizmeti alması ve müteakiben sistemi terk etmeleri gereklidir 2.
Kuyruk teorisi, genellikle yöneylem araştırmasının bir branşı olarak kabul edilir 1. Çünkü sonuçlar genellikle bir hizmet sunmak için gerekli kaynaklar hakkında karar verirken kullanılır 1.
Kuyruk teorisinin temelleri, 20. yüzyılın başlarında Danimarkalı mühendis Agner Krarup Erlang tarafından atılmıştır 5. Erlang, telefon hatlarındaki trafik akışını inceleyerek, telefon operatörlerinin verimliliğini artırmak için matematiksel modeller geliştirmiştir 5.
Kuyruk teorisi, günümüzde üretim hatlarından müşteri hizmetlerine, bankalardan hastanelere kadar çok çeşitli alanlarda kullanılmaktadır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: