• Buradasın

    Küçük çocuklar için büyük fikirler ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Thomas E. Wartenberg'in "Küçük Çocuklar İçin Büyük Fikirler: Çocuk Edebiyatıyla Felsefe Öğretimi" adlı kitabı, ilkokul öğretmenlerini felsefeyi sınıflarına dahil etmeye teşvik etmeyi amaçlar 124.
    Kitapta ele alınan bazı konular:
    • Öğretmenlerin rolü: İlkokul öğretmenlerinin, öğrencilerin merakını, bağımsızlığını ve yaratıcılığını desteklemesi gerektiği vurgulanır 12.
    • Felsefe eğitiminin faydaları: Felsefe, çocuklara eleştirel düşünme, farklı bakış açılarını değerlendirme ve iletişim becerileri kazandırır 35.
    • Uygulamalar: Kitap, felsefe dersleri için etkinlikler ve "öğrenci merkezli" bir sınıf oluşturma tavsiyeleri içerir 15.
    • Yetişkinler için öneriler: Kitap, ebeveynlerin ve diğer yetişkinlerin çocuklarla etkileşimlerini geliştirmelerine de katkı sağlar 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Küçük yaşlarda hangi gelişimler olur?

    Küçük yaşlarda meydana gelen bazı gelişimler: Fiziksel gelişim: 1-2 yaş: Yürüme, tırmanma, nesneleri tutma ve taşıma. 2-3 yaş: Koşma, zıplama, merdiven çıkma, top atma gibi kaba motor becerilerin gelişimi. 3-4 yaş: Makas kullanma, kalemle çizim yapma, tek ayak üstünde durma becerilerinin gelişimi. Bilişsel gelişim: 1-2 yaş: Sebep-sonuç ilişkisi kurma, taklit oyunlar oynama. 2-3 yaş: Sıralama, eşleştirme, şekil-renk tanıma. 3-4 yaş: Hikaye anlatma, hayal kurma, nesneleri kategorize etme. Dil gelişimi: 1-2 yaş: 10-50 arasında kelime dağarcığı, basit cümleler kurma. 2-3 yaş: 200’e yakın kelime bilme, kısa ve basit cümleler kurma. 3-4 yaş: Dilin neredeyse anlaşılır hale gelmesi, karmaşık cümleler kurma. Sosyal-duygusal gelişim: 1-2 yaş: Bağımsızlık arzusu, 2 yaş sendromu, ben demeye başlama. 2-3 yaş: Oyun oynarken diğer çocuklarla etkileşimin artması, genellikle paralel oyun. 3-4 yaş: Arkadaş edinme ve paylaşmanın başlaması, empati gelişimi.

    Küçük yaşta çocuk nasıl eğitilir?

    Küçük yaşta çocuk eğitilirken uygulanabilecek bazı yöntemler: Sayma: Sayıları tanıma ve sayma yeteneğini geliştirmek için günlük aktivitelerde (tabaktaki meyveler, giyilen kıyafetler gibi) sayma yapılabilir. Göster ve oyna: Harfler, sayılar, renkler ve şekiller evde gösterilerek, dışarıda ise çevre gözlemlenerek öğrenme fırsatları sağlanabilir. Resimli kartlar: Resimli kartlar, aktif hatırlamayı teşvik eder ve başarı hissi kazandırır. Bulmacalar: Şekil tanıma ve mekânsal becerileri geliştirir, matematik ve fen bilgisi becerilerinin temelini atar. Okuma: Günlük en az 20 dakika okuma pratiği yaparak okuma sevgisi kazandırılabilir. Karar verme: Çocuğa seçim yapma fırsatı verilerek problem çözme becerileri geliştirilebilir. Sabır: Anında sonuç vermeyen aktivitelerle (blok inşa etme, bulmaca çözme) sabır geliştirilebilir. Empati: Diğer insanların duyguları hakkında düşünmesi sağlanarak empati geliştirilebilir. Her çocuğun farklı gelişim gösterdiği ve eğitim sürecinde sabırlı, teşvik edici ve destekleyici bir tutum sergilenmesi gerektiği unutulmamalıdır.