Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kitap markaları belirlenirken aşağıdaki unsurlar dikkate alınmalıdır:
- Hedef Kitle ve Pazar Araştırması: Hedef kitlenin özellikleri ve tüketicilerin satın alma alışkanlıkları analiz edilmelidir 1.
- Akılda Kalıcılık: Marka adı kısa, net ve akılda kalıcı olmalıdır 14.
- Özgünlük: Marka adının daha önce kullanılmamış ve rakiplerden ayırt edici olması önemlidir 14.
- Anlamlılık: Kitaplarla veya kitapçılık sektörüyle ilgili anlamlı bir ilişki kurmalıdır 3.
- Tescil Edilebilirlik: Marka isminin yasal olarak tescil edilebilir olması gerekmektedir 3.
Ayrıca, marka kimliği oluşturmak için logo, renk paleti, tipografi, slogan ve görsel stil gibi unsurlar da belirlenmelidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: