Kartopu tekniği, öğrencilerin kendi görüşlerini diğer öğrencilerle tartışabildikleri ve görüşlerini kıyaslayabildikleri bir tekniktir. Bu teknik üç farklı şekilde uygulanabilir: 1. Katlanarak artan gruplar: Öğretmen bir konu veya sorunu sınıfa sunar ve öğrenciler önce bireysel olarak düşünür. 2. Kağıtların buruşturulması: Öğrenciler, boş kağıtlara bir soru, kavram veya duygu ifadesi yazar ve buruşturarak top haline getirdikleri kağıtları birbirlerine atarlar. 3. Görevin dolaşması: Öğretmen, oluşturulmuş 4-6'lı gruplara bir görev dağıtır. Dikkat edilmesi gerekenler: Tartışma süresi başta belirlenmeli, faaliyetten beklenen kazanım net bir şekilde açıklanmalı ve en son ortak çıktı sınıfa sunulmalıdır.