• Buradasın

    Kartopu ve zincir örnekleme aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kartopu ve zincir örnekleme aynı anlama gelir 14.
    Bu örnekleme yöntemi, zengin veri elde edilebilecek kişi ve kritik durumlara odaklanıp evrene, bu kişi ve kritik durumları takip ederek ulaşmayı sağlar 14.
    Özellikle, ulaşılması zor olan veya doğrudan tanımlanması güç olan popülasyonları (örneğin, kaçak göçmenler, yasa dışı işler yapan kişiler) araştırırken kullanılır 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kartopu yöntemi nedir?

    Kartopu yöntemi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Eğitim Yöntemi: Öğrencilerin kendi görüşlerini diğer öğrencilerle tartışabildikleri ve görüşlerini kıyaslayabildikleri bir tekniktir. 2. Araştırma Yöntemi: Özellikle sosyal bilimlerde kullanılan bir örnekleme tekniğidir.

    Kartopu örnekleme yöntemi ne zaman kullanılır?

    Kartopu örnekleme yöntemi, özellikle nitel araştırmalarda, belirlenmesi veya bulunması zor olan popülasyonlarla çalışırken kullanılır. Bu yöntem, aşağıdaki durumlarda tercih edilir: Erişilmesi güç popülasyonlar: HIV/AIDS gibi bulaşıcı hastalıklardan etkilenen veya evsiz bireyler gibi ulaşılması zor gruplar üzerinde çalışırken. Marjinal topluluklar: Gizli veya yasadışı faaliyetlere katılan, dışlanan veya marjinalize edilen topluluklar hakkında araştırma yaparken. Nadir hastalıklar: Progeria veya Alice Harikalar Diyarında sendromu gibi nadir hastalıklardan muzdarip bireylerle temas kurmak gerektiğinde. Kimliklerinin açıklanmasını istemeyen kişiler: Seks işçileri, cinsel saldırı mağdurları veya cinsel yönelimlerini açıklamak istemeyen bireylerden veri toplanması gerektiğinde. Ayrıca, kartopu örnekleme, üyelerin isimlerinin kolayca elde edilemediği veya insanların kimliklerini gizli tutmayı tercih ettiği durumlarda da kullanılır.

    Kartopu tekniği nasıl uygulanır?

    Kartopu tekniği, öğrencilerin kendi görüşlerini diğer öğrencilerle tartışabildikleri ve görüşlerini kıyaslayabildikleri bir tekniktir. Bu teknik üç farklı şekilde uygulanabilir: 1. Katlanarak artan gruplar: Öğretmen bir konu veya sorunu sınıfa sunar ve öğrenciler önce bireysel olarak düşünür. 2. Kağıtların buruşturulması: Öğrenciler, boş kağıtlara bir soru, kavram veya duygu ifadesi yazar ve buruşturarak top haline getirdikleri kağıtları birbirlerine atarlar. 3. Görevin dolaşması: Öğretmen, oluşturulmuş 4-6'lı gruplara bir görev dağıtır. Dikkat edilmesi gerekenler: Tartışma süresi başta belirlenmeli, faaliyetten beklenen kazanım net bir şekilde açıklanmalı ve en son ortak çıktı sınıfa sunulmalıdır.