Buradasın
İşyeri hekimliğinde sertifikanın aktif olması için ne yapmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşyeri hekimliğinde sertifikanın aktif olması için aşağıdaki adımların izlenmesi gerekmektedir:
- Tıp Fakültesi Mezunu Olmak: Türkiye'de veya denkliği kabul edilen yurtdışı bir üniversiteden tıp fakültesi mezunu olmak 12.
- İşyeri Hekimliği Eğitimi Almak: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bir kurumdan 220 saatlik işyeri hekimliği eğitimini tamamlamak 13. Bu eğitim, 180 saat teorik ve 40 saat uygulamalı saha eğitimi şeklinde ikiye ayrılır 13.
- Sınavı Başarıyla Geçmek: Eğitimi tamamlayan adayların, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından düzenlenen merkezi sınavdan en az 70 puan alması gerekmektedir 13.
- Belge Alımı ve İSG-KATİP Tanımı: Sınavı geçen adayların bilgileri otomatik olarak İSG-KATİP sistemine aktarılır ve e-Devlet üzerinden işyeri hekimliği belgesi görüntülenebilir 13.
- Sözleşme Yapmak: Bir işyeri ile sözleşme yaparak göreve başlamak 13. Bu sözleşme, İSG-KATİP sistemi üzerinden işveren ve hekimin karşılıklı onayıyla yapılmalıdır 1.
- Vize İşlemleri: Belgenin süresi ilk alındığı tarihten itibaren 5 yıldır ve bu sürenin dolmasından önce vize işlemlerinin yapılması gerekmektedir 13. Vize için son 5 yıl içinde en az 30 saat hizmet sunulmuş olması ve gerekli belgelerin sisteme yüklenmesi gerekmektedir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: